تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

عایق حرارتی و برودتی مناسب برای سیستم های تأسیساتی

امروزه عایق حرارتی و برودتی مناسب برای سیستم های تأسیساتی در صنعت تأسیسات و ساختمان ، جایگاه بسیار ویژه­ ای نسبت به رقبای سنتی خود پیدا کرده ­اند . و در کوچکترین پروژه­ های ساختمانی تا عظیم ­ترین آن، انواع عایق الاستومری انتخاب اول مهندسین و کارفرمایان می باشد .

 

مزایای عایق حرارتی و برودتی جدید

نوع جدید از عایق حرارتی و برودتی مزیت های فراوانی نسبت به سیستم عایق کاری حرارتی سنتی مانند پشم سنگ و پشم شیشه دارد .

به عنوان نمونه می توان به صرفه جویی در انرژی و هدر رفت کمتر انرژی ( که رسالت اصلی عایق های الاستومری می باشد ) اشاره کرد .

از دیگر مزایای عایق حرارتی و برودتی الاستومری می توان به عدم خوردگی زیر عایق و عدم نفوذ حیوانات موذی در آن نام برد که سیستم عایق کاری سنتی در این زمینه نمره قبولی نمی­گیرد.

 

چگونگی انتخاب انواع عایق

اما در کنار توضیحات اولیه ، مطلبی که در استفاده از عایق های حرارتی الاستومری مناسب برای سیستم های تأسیساتی ، عایق دیوار ، عایق کف ، عایق صوتی و کلیه عایق های الاستومری لازم است بدانیم .

این است که چگونه میتوان از انواع عایق ها از قبیل پشم سنگ پشم شیشه ، پلی یورتان و الاستوموری به طور مناسب برای کارمان انتخاب کنیم ؟

پیدا کردن نوع مناسبی از عایق برای محلی که میخواهیم عایق کاری انجام شود .

با چند سوال اساسی شروع می شود :

  • نخست آن است که سیستم های تأسیساتی یا لوله­ هایی که می‌خواهیم از این نوع عایق ها در آن ها استفاده کنیم در چه دمایی کار می­ کنند ؟

    به طور کلی ، سیستم‌های تأسیساتی که نیاز به انواع عایق های حرارتی و برودتی دارند به سه دسته‌ی دمایی تقسیم می‌شوند:

     
  • محدوده دما پایین که بین دمای (-100°F – 60°F) می­ باشد مانند سیستم‌های تبرید و آب سرد چیلر و همچنین سیستم‌های سرمایش و گرمایش تجاری .
     
  • محدوده دما متوسط که بین دمای (61°F – 600°F) می باشد مانند سیستم های شامل آب داغ و بخار ، لوله های انتقال در صنایع نفت و پتروشیمی و همچنین دودکش ها در صنایع مختلف .

  • محدوده دما بالا که بین دمای (601°F – 1500°F) می­ باشد و شامل موتورهای تولید برق، توربین ها، کوره ها، ذوب آهن و … می باشد .
     
  • دومین نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشت آن است که سیستم های تأسیساتی در محیط داخلی استفاده می شود یا خارجی ؟ و یا اینکه شامل هر دوی اینها می­شود ؟
     
  • همچنین مشخص کنید که آیا سیستم های تأسیساتی و عایق های حرارتی و برودتی نیازمند محافظت در برابر آب و هوا ، محیط و جوهای خورنده می باشد ؟ و یا همجواری و ارتباط با مواد شیمیایی را دارد یا خیر ؟
     
  • و سوال سوم آن است که آیا دمای محیط ثابت است و یا اینکه در بازه­ های زمانی مختلف دچار نوسان خواهد بود ؟

    منبع : سازه پایدار الهیه

     

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی