تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

۳ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

لیست قیمت عایق الاستومری

سلام و وقت بخیر خدمت همراهان محترم وبلاگ

امروز درباره لیست قیمت عایق یکی از شرکت های تولیدکننده عایق الاستومری صحبت خواهیم کرد. پرداخت پول و قیمت محصولات در پروژه ها اصلی ترین دغدغه کارفرمایان می باشد...

 

لیست قیمت عایق الاستومری که معمولا شرکت ها منتشر می نمایند و افزایش بی حساب آن یکی از دغدغه های اصلی کارفرمایان و مهندسین پروژه ها می باشد. که سبب شده آنها رو به سمت عایق های الاستومری بی کیفیت و با قیمت پایین ببرند. ما در این مقاله به بررسی قیمت عایق الاستومری و اهمیت بالا بودن کیفیت آن می پردازیم. و در انتها به معرفی انواع عایق الاستومری گروه صنعتی لینکران با کیفیت بالا و قیمت مناسب پرداخته می شود.

لیست قیمت عایق الاستومری گروه صنعتی لینکران linkran

عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری نسل نوینی از فوم های حرارتی ، برودتی و صوتی می باشد که توانسته است با ویژگی های خاص خود از سایر رقبا پیشی بگیرد و جای خود را به شکل ثابت در پروژه ها باز نماید.
استفاده از این عایق ها به حل بسیاری از مشکلات در زمینه عایق کاری حرارتی کمک نموده است. از جمله این معضلات میتوان به خوردگی زیر عایق اشاره نمود. که عایق الاستومری با ویژگی های جدید خود توانسته است این مشکل را حل نماید. از این رو علیرغم وجود برندهای متنوع عایق الاستومری، این عایق ها در ضخامت ها و قطرهای یکسانی تولید می شوند.
ما نیز در این مقاله ویژگی های انواع فوم الاستومری برند لینکران را بیان میکنیم. زیرا این فوم ها کیفیت بهتری نسبت به بقیه برندها دارند. و همچنین در بازار نیز فروش بهتری نسبت به برندهای مشابه خود دارند.

انواع عایق الاستومری

انواع عایق پتویی ( الاستومری ) به دو شکل رولی و لوله ای تولید و عرضه می شوند. عایق های الاستومری رولی جهت پروژه های بزرگ ، خطوط لوله و داکت های با سایز بالا و … استفاده میشود. انواع عایق لوله ای نیز برای لوله های تک لایه ، مسی ، فولادی ، پلی پروپیلین و لوله های چندلایه و … مورد استفاده قرار می گیرند.

گروه صنعتی لینکران تولیدکننده عایق الاستومری

گروه صنعتی لینکران تولیدکننده مصالح نوین صنعت و ساختمان اعم از انواع عایق الاستومری رولی مانند ساده ، پشت چسب دار ، روکش آلومینیوم ، پروتکت بلک ، شانه تخم مرغی ، صوتی ساده ، عایق الاستومری لوله ای مانند ساده ، روکش آلومینیوم ، پروتکت بلک ، چاک دار ، عایق با خواص ویژه مانند INSPIRE ، پنلی آلومینیوم ، آکوستیک ، پنلی موج دار ، پنلی ساده و … می باشد.

لیست قیمت عایق لینکران

گروه صنعتی لینکران در مسیر تحقق رسالت‌های ملی با توکل بر خدا، باور توانایی‌ها و عزمی راسخ با پشتوانه تجربیات شرکت سازه پایدار الهیه به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تأسیسات صنعتی و ساختمانی در زمینه تأمین انواع متریال تأسیساتی پا به عرصه نهاده است.
محصولات برند لینکران تماما تولید داخل می باشند. که با کیفیت بسیار بالا در کارخانه شرکت سازه پایدار الهیه واقع در شهرک صنعتی شمس آباد تولید می شوند. لازم به ذکر است به دلیل استفاده از متریال کاملا ایرانی با قیمت بسیار مناسب نسبت به دیگر رقبا روانه بازار می شوند.
شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست قیمت عایق الاستومری با کارشناسان فنی و فروش گروه صنعتی لینکران درارتباط باشید.

کارشناسان گروه صنعتی لینکران در شرکت سازه پایدار الهیه - لیست قیمت عایق الاستومری linkran

منبع : گروه صنعتی لینکران linkran.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۳۴
M.Nazaripour

عایق پتویی (عایق الاستومری) جایگزین پشم شیشه و پشم سنگ

سلام و وقت بخیر خدمت همه خوانندگان محترم وبلاگ

در این مقاله قصد داریم درباره عایق پتویی که نام دیگر عایق الاستومری می باشد صحبت نماییم. با ما همراه باشید.
 

عایق پتویی سبک وزن ، سلول بسته و با انعطاف پذیری بالا می باشد. این عایق ها برای عایقکاری لوله های رفت و برگشت ، کانال یا تجهیزات طراحی می شوند. انواع عایق پتویی در ضخامت ها و سایزهای مختلف تولید و عرضه میشوند. ساختار سلول بسته و جنس محکم این نوع از عایق های الاستومری سبب میشود که این عایق یک عایق موثر باشد.

کاربرد عایق پتویی (عایق الاستومری)

عایق پتویی ( عایق الاستومری ) جهت به تأخیراندازی و جلوگیری از گرم شدن و جلوگیری از شکل گیری کندانسیون روی لوله های عمودی آب سرد ، آب سردکن و خطوط سرماساز استفاده می شود.
این ماده همچنین بصورت موثر باعث کاهش جریان حرارتی روی لوله های آب داغ ، کاردبردهای گرمایشی و سیستمهای لوله کشی دو دمایی میشود. ورقه های عایق الاستومری برای عایق کردن لوله های با سایز بزرگ ، چیلرها ، مخازن و تانک ها استفاده می شود. دامنه دمای کار توصیه شده برای این عایق ها -۷۰ تا + ۱۲۵ می باشد. انواع عایق الاستومری برای نصب بر روی زمین، زیر زمین، درون و بیرون ساختمانها طراحی شده اند. عملیات حفاظتی پایانی مورد نیاز نمی باشد.
عایق پتویی گروه صنعتی لینکران برای سیستمهای لوله کشی خورشیدی، بدلیل ترکیب خواص مقاومت UV، راندمان حرارتی بیشتر، عدم خوردگی برای لوله های مسی به شکل ویژه ای مناسب می باشند.

عایق پتویی ( عایق الاستومری ) گروه صنعتی لینکران linkran elastomeric insulation

ویژگی های اساسی عایق پتویی

مقاومت در برابر جریان بخار مرطوب

مقاومت UV

رسانایی حرارتی پایین

سهولت نصب

چند منظوره بودن

ساختار سلولی منحصر به فرد عایق های الاستومری بصورت مؤثر باعث به تأخیر انداختن جریان بخار مرطوب می شود. عایق پتویی به عنوان یک تأخیرانداز بخار با میزان انتقال کم، در نظر گرفته می شود. در شرایط کاری نرمال ، این عایق ها نیازمند حفاظت تأخیر انداز بخار نمی باشد. هنگامیکه در شرایط دمای خیلی پایین با شرایط رطوبت بشدت بالا مورد استفاده قرار می گیرد، یک مانع (حائل) بخار اضافی ممکن است مورد نیاز باشند.

مقایسه عایق پتویی (عایق الاستومری) و عایق پشم شیشه

از آنجا که عایق الاستومریک EPDM برتری های زیادی نسبت به عایق پشم شیشه دارد. امروزه به صورت عمده در صنعت تأسیسات مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
عایق الاستومری سطح خارجی نرم و بادوامی دارد که در مقابل انباشت آلودگی و رطوبت، مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. بنابراین منجر به مقابله با رشد عوامل بیماری زا و قارچی می شود. همچنین به دلیل سطح مقاومی که عایق پتویی دارد. در مقایسه با عایق پشم شیشه و سایر عایق های سنتی و قدیمی دارای مقاومت بیشتری (از لحاظ سوراخ شدن) می باشد.

مقایسه عایق پشم شیشه ( پشم سنگ ) و عایق پتویی ( عایق الاستومری ) لینکران linkran elastomeric insulation

سوراخ شدن عایق

فوم الاستومریک یا همان عایق پتویی حتی اگر سوراخ هم شود. قسمت آسیب دیده آن نیز در مقابل جذب رطوبت و رشد قارچ ها مقاوم است. عایق الاستومری سلول بسته نیاز به پوشش برای جلوگیری از نفوذ رطوبت ندارد. زیرا ساختار سلول بسته آن اصولا آب را به خود جذب نمی نماید.

همچنین درصورت نیاز به مقابله بیشتر با رشد قارچ، این عایق به سادگی تمیز می گردد. فوم الاستومری یا عایق حرارتی برودتی الاستومریک سلول بسته بدلیل صلبیت در مقابل فشار بیشتر حفظ می نماید. این نوع عایق از سلول های بسته تشکیل گردیده است که در فضای بسته سلول ها، گاز نیتروژن پرشده است. از دیگر خواص و مزایای عایق الاستومری میتوان به عدم وجود گازهای  CFCو HCFC در ساختار آن اشاره نمود.

مقاومت در برابر انتشار بخار آب

عایق الاستومری ( عایق پتویی ) مقاومت بالایی در مقابل انتشار بخار آب دارد، به طوری که مقدار آب جذب شده توسط عایق در طی مدت ۲۸ روز، فقط ۰.۹ درصد وزن آن می باشد.
در واقع مقدار جذب آب عایق الاستومری نسبت به عایق های سنتی نظیر پشم شیشه ۱۰۰۰۰ برابر کمتر است و نکته حائز اهمیت درمورد عایق های سنتی مانند پشم شیشه این موضوع می باشد که به ازای هر یک درصد جذب آب ، ۷ درصد از ارزش ضریب انتقال حرارت آنها کاسته خواهد شد.
دامنه عملکرد دمایی بسیار مناسب عایق الاستومری موجب استفاده گسترده این نوع از عایق در صنعت تأسیسات مکانیکی گردیده است.

عایق پتویی روکش آلومینیومی

عایق پتویی، جهت استفاده در فضاهای داخلی به هیچگونه پوشش و کاوری نیاز ندارد. اما جهت استفاده در فضاهای خارجی پیشنهاد می گردد از یک لایه پوشش نظیر آلومینیوم (در ضخامت های گوناگون) جهت حفاظت بیشتر در مقابل عوامل جوی، ضربات مکانیکی و افزایش عمر مفید عایق پتویی استفاده می گردد.
این لایه آلومینیومی عایق که توسط یک لایه پلیمری تقویت شده است میتواند با ضخامت های ۱۳۰، ۱۷۰ و ۲۳۰ میکرون ارائه گردد. در برخی از پروژه های تأسیساتی جهت حفاظت بیشتر از عایق، از ورق های آلومینیومی با ضخامت های ۵۰۰،۷۰۰ میکرون و یا ۱ میلیمتر بصورت جداگانه استفاده می گردد.

عایق پتویی ( عایق الاستومری ) پشت چسب دار لینکران linkran

عایق پتویی پشت چسب دار

ضمناً عایق پتویی (عایق رولی یا عایق صفحه ای الاستومری) بصورت پشت چسبدار نیز قابل ارائه می باشد.
در این نوع عایق الاستومریک ، یک لایه چسب مسلح نخدار به قسمت پشت عایق متصل شده و برای چسباندن عایق پتویی به سطح ، کافی است لایه کاغذی چسب را جدا نموده و عایق الاستومری را به سطح مورد نظر بچسبانیم.

 

نصب و اجرای عایق پتویی پشت چسب دار

شایان ذکر است قبل از چسباندن عایق رولی به سطح، می بایست ابتدا محل مورد نظر را از گرد و غبار کاملا پاک نموده، سپس عایق را نصب و اجرا نمود. نصب و اجرای عایق پشت چسبدار (بدلیل چسبندگی بودن آن) نهایت سادگی را به همراه داشته و موجب صرفه جویی در هزینه ، وقت و نیروی انسانی میگردد.
چسب مایع مخصوص جهت چسباندن عایق پتویی ( عایق صفحه ای) و عایق لوله ای به کار می رود. این نوع چسب در قوطی های۱ و ۴ لیتری قابل عرضه بوده و دارای چسبندگی فوق العاده ای می باشد.
به منظور پوشش درزهای عایق الاستومری بر روی لوله ها، کانال های گالوانیزه، کلکتورها و … از سه نوع نوار درزگیر مخصوص عایق الاستومری (تیپ) میتوان استفاده نمود.
 

منبع : گروه صنعتی لینکران linkran.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۰۰ ، ۱۷:۲۷
M.Nazaripour

ساپورت رایزر چیست؟

سلام و وقت بخیر خدمت خوانندگان محترم وبلاگ

امروز درباره یکی از محصولات مرتبط با سیستم ساپورت تأسیسات صحبت میکنیم که در بخش لوله کشی تأسیسات بسیار کاربردی می باشد.

ساپورت رایزر نام محصول مورد نظر است که در این بخش به بررسی کاربرد آن و بارهای دینامیکی ناشی از حرکت لوله ها و سیالات و در پی آن استفاده از ساپورت رایزر جهت مهار بارها می پردازیم.

نکته مهم در اجرای ساپورت رایزر

نکته مهم در اجرای سیستم ساپورت تأسیسات رایزر این است که کنترل نیروی ثقلی تأسیسات به وسیله اصطکاک میان تأسیسات و اتصالات نگهدارنده آن شکل میگیرد. از این رو استفاده از اتصال نگهدارنده با نام ساپورت رایزر مناسب مانند انواع بست لوله رایزری بسیار مهم می باشد.

 

نکته مهم در طراحی ساپورت رایزر

در طراحی انواع ساپورت رایزر نکات مهمی وجود دارد که جهت صحت کار رعایت آن ها الزامی است. از عوامل مؤثر در طراحی ساپورت ، طریقه نصب ساپورت تأسیسات به سازه رایزر می باشد.

برخی رایزرها در مجاورت دیوار قرار دارند. بهترین راه نصب ساپورت به این نوع رایزر سیستم انکراژ است.

در برخی رایزرها که نوعشان متفاوت است . نمیتوان از انکربولت جهت اتصال استفاده نمود.در اینگونه موارد در سیستم ساپورت تأسیسات مدولار ، روش های متفاوتی ارائه شده است که از جمله آن میتوان به شاسی کشی فولادی و استفاده از اتصالات پیچ و مهره اشاره نمود.

طراحی ساپورت در کلاس طراحی استاتیکی و دینامیکی

هدف اصلی در ساپورت های استاتیکی ، مهار بار ثقلی سیستم ساپورت می باشد. به این دلیل که جهت حرکت تأسیسات عمودی است. نیروی اصطکاک بین تجهیز و اتصال نگهدارنده وظیفه مهار بار ثقلی را برعهده دارند.
در کلاس طراحی دینامیکی، علاوه بر مهار بار ثقلی،مهار بارهای جانبی ناشی از زلزله نیز از معیارهای طراحی می باشد.

بارهای دینامیکی وارد شده به سیستم ساپورت در رایزرها منابع مختلفی مانند حرکت نسبی لوله ها و حرکت سیال دارند:

 

بارهای دینامیکی ناشی از حرکت نسبی لوله‌ها و حرکت سیال

جهت مهار حرکت های طولی لوله بر اثر انبساط و انقباض، بایستی از فیکس پوینت ها و اکسپنشن جوینت ها استفاده شود که این امر نیاز به اجرای سیستم ساپورت مخصوص برای مهار بارهای دینامیکی می باشد.

در بخش حرکت سیال نیز از آنجا که در رایزرها، لوله هایی جهت تغذیه خطوط وجود دارند، سایز تأسیسات از تأسیسات افقی بالاتر و همچنین بارهای دینامیکی در این مدل لوله ها نیاز به مهاربند و سیستم ساپورت خاص خود است.

 

طبق تحقیقات بنده و همکاران ساپورت رایزر تولید گروه صنعتی لینکران یکی از بهترین ها در ایران می باشد که مدیران پروژه و کارفرمایان میتوانند جهت خرید ساپورت رایزر به این شرکت مراجعه نماید.

 

منبع : گروه صنعتی لینکران linkran.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۰۰ ، ۱۶:۳۸
M.Nazaripour