تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

بست گلابی آتش نشانی CSH و قیمت انواع آن

سلام و وقت بخیر خدمت همراهان محترم وبلاگ

امروز درباره یکی از پرکاربردترین اقسام سیستم ساپورت تأسیسات صحبت خواهیم کرد

بست گلابی آتش نشانی CSH که در لوله های آتش نشانی کاربرد زیادی دارد.

 

بست گلابی یکی از پرکاربردترین انواع بست لوله می باشد. به طور کلی وظیفه انواع بست لوله مکانیکی در سیستم های تأسیساتی، نگهداری از لوله ها در جنس های مختلف اعم از پلاستیکی و فلزی می باشد. یکی از دلایلی که این بست ها طول عمر بالایی دارند، جنس آنها می باشد. جنس انواع بست گلابی از روکش گالوانیزه بسیارعالی می باشد.

بست آتش نشانی CSH چیست؟

بست گلابی یکی از انواع پرکاربرد بست لوله های مصرفی آتش نشانی می باشد. که همانطور که اشاره شد از جنس فولاد با روکش گالوانیزه می باشند. که از سایزهای ½” تا 12″ موجود می باشد. لازم به ذکر است بست های گلابی تولیدی گروه صنعتی لینکران با استانداردNFPA  مطابقت کامل دارد.

کاربرد بست گلابی

بست لوله گلابی در صنایع با توجه به سایز لوله ها انتخاب می شوند. و کاربرد آن در لوله های سیستم اطفاء حریق، سیستم های ساپورتینگ ، لوله های CPVC و نصب به شکل آویز بر روی لوله های طولی در صنایع ساختمانی ، بیمارستانی و صنعتی می باشد.

طریقه نصب انواع بست

با توجه به این که قسمت پایینی بست گلابی دارای مهره رزوه دار می باشد. راد باید به آن پیچ شود. و طبق شرایط لوله ها و وزن متحمله یا باید به پروفیل متصل شوند یا با انکر بولت ضربه ای توسط راد گالوانیزه به بتن وصل شوند یا در لوله های آتش نشانی از آن رد می شوند.

قیمت بست های گلابی

انواع بست گلابی گروه صنعتی لینکران تولید ملی می باشند و در کارخانه شرکت سازه پایدار الهیه و در شرایط استاندارد تولید می شوند. با توجه به ناپایدار بودن ارزش ارز در کشور، قیمت محصولات لینکران به صورت روزانه عرضه خواهند شد. لازم به ذکر است محصولات لینکران با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می شوند و قابل رقابت با سایر شرکت های فعال در این عرصه است.
برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش گروه صنعتی لینکران مستقر در شرکت سازه پایدار الهیه تماس حاصل فرمایید.

منبع : سازه پایدار الهیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۴۱
M.Nazaripour

عایق پتویی چیست ؟ | عایق رولی | عایق الاستومری

سلام و عرض ادب خدمت تمامی همراهان وبلاگ نظری

با عرض پوزش برای تأخیر چندروزه در گذاشتن پست . به دلیل آماده سازی تجهیزات شرکت در نمایشگاه ارمنستان کمی سرمان شلوغ بود.

امروز با یک بحث جدید و به نوعی کلمه کلیدی جدیدی درخدمتتان هستیم به نام عایق پتویی...

وقتی نام عایق پتویی به گوشتان میخورد از قدیم به یاد انواع پشم سنگ و پشم شیشه می افتید. درحالیکه عایق پتویی به انواع عایق و فوم به شکل و قالب رولی گفته می شود.

 

عایق پتویی (عایق الاستومری)

جایگزین پشم شیشه و پشم سنگ

عایق پتویی سبک وزن ، سلول بسته و با انعطاف پذیری بالا می باشد. این عایق ها برای عایقکاری لوله های رفت و برگشت ، کانال یا تجهیزات طراحی می شوند. انواع عایق پتویی در ضخامت ها و سایزهای مختلف تولید و عرضه میشوند. ساختار سلول بسته و جنس محکم این نوع از عایق های الاستومری سبب میشود که این عایق یک عایق موثر باشد.

کاربرد عایق پتویی (عایق الاستومری)

عایق پتویی ( عایق الاستومری ) جهت به تأخیراندازی و جلوگیری از گرم شدن و جلوگیری از شکل گیری کندانسیون روی لوله های عمودی آب سرد ، آب سردکن و خطوط سرماساز استفاده می شود.
این ماده همچنین بصورت موثر باعث کاهش جریان حرارتی روی لوله های آب داغ ، کاردبردهای گرمایشی و سیستمهای لوله کشی دو دمایی میشود. ورقه های عایق الاستومری برای عایق کردن لوله های با سایز بزرگ ، چیلرها ، مخازن و تانک ها استفاده می شود. دامنه دمای کار توصیه شده برای این عایق ها -۷۰ تا + ۱۲۵ می باشد. انواع عایق الاستومری برای نصب بر روی زمین، زیر زمین، درون و بیرون ساختمانها طراحی شده اند. عملیات حفاظتی پایانی مورد نیاز نمی باشد.
عایق پتویی گروه صنعتی لینکران برای سیستمهای لوله کشی خورشیدی، بدلیل ترکیب خواص مقاومت UV، راندمان حرارتی بیشتر، عدم خوردگی برای لوله های مسی به شکل ویژه ای مناسب می باشند.

ویژگی های اساسی عایق پتویی

مقاومت در برابر جریان بخار مرطوب

ساختار سلولی منحصر به فرد عایق های الاستومری بصورت مؤثر باعث به تأخیر انداختن جریان بخار مرطوب می شود. عایق پتویی به عنوان یک تأخیرانداز بخار با میزان انتقال کم، در نظر گرفته می شود. در شرایط کاری نرمال ، این عایق ها نیازمند حفاظت تأخیر انداز بخار نمی باشد. هنگامیکه در شرایط دمای خیلی پایین با شرایط رطوبت بشدت بالا مورد استفاده قرار می گیرد، یک مانع (حائل) بخار اضافی ممکن است مورد نیاز باشند.

 

مقاومت UV

حفاظت محیطی (شرایط آب و هوایی) اضافی مورد نیاز نمی باشد. این باعث صرفه جویی در هزینه اولیه و هزینه نگهداری و تعمیرات می شود.

 

رسانایی حرارتی پایین

باعث صرفه جویی در هزینه اضافی انرژی می گردد.

 

سهولت نصب

باعث پایین تر آمدن هزینه نصب می شود.

 

چند منظوره بودن

این نوع از عایق پتویی برای گرمایش، سرمایش خورشیدی، لوله کشی های آبرسانی استفاده می شود.
یک محصول برای همه سیستم ها به شمار می رود.

 

مقایسه عایق پتویی (عایق الاستومری) و عایق پشم شیشه

از آنجا که عایق الاستومریک EPDM برتری های زیادی نسبت به عایق پشم شیشه دارد. امروزه به صورت عمده در صنعت تأسیسات مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
عایق الاستومری سطح خارجی نرم و بادوامی دارد که در مقابل انباشت آلودگی و رطوبت، مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. بنابراین منجر به مقابله با رشد عوامل بیماری زا و قارچی می شود. همچنین به دلیل سطح مقاومی که عایق پتویی دارد. در مقایسه با عایق پشم شیشه و سایر عایق های سنتی و قدیمی دارای مقاومت بیشتری (از لحاظ سوراخ شدن) می باشد.

 

سوراخ شدن عایق

فوم الاستومریک یا همان عایق پتویی حتی اگر سوراخ هم شود. قسمت آسیب دیده آن نیز در مقابل جذب رطوبت و رشد قارچ ها مقاوم است. عایق الاستومری سلول بسته نیاز به پوشش برای جلوگیری از نفوذ رطوبت ندارد. زیرا ساختار سلول بسته آن اصولا آب را به خود جذب نمی نماید.

همچنین درصورت نیاز به مقابله بیشتر با رشد قارچ، این عایق به سادگی تمیز می گردد. فوم الاستومری یا عایق حرارتی برودتی الاستومریک سلول بسته بدلیل صلبیت در مقابل فشار بیشتر حفظ می نماید. این نوع عایق از سلول های بسته تشکیل گردیده است که در فضای بسته سلول ها، گاز نیتروژن پرشده است. از دیگر خواص و مزایای عایق الاستومری میتوان به عدم وجود گازهای  CFCو HCFC در ساختار آن اشاره نمود.

مقاومت در برابر انتشار بخار آب

عایق الاستومری ( عایق پتویی ) مقاومت بالایی در مقابل انتشار بخار آب دارد، به طوری که مقدار آب جذب شده توسط عایق در طی مدت ۲۸ روز، فقط ۰٫۹ درصد وزن آن می باشد.
در واقع مقدار جذب آب عایق الاستومری نسبت به عایق های سنتی نظیر پشم شیشه ۱۰۰۰۰ برابر کمتر است و نکته حائز اهمیت درمورد عایق های سنتی مانند پشم شیشه این موضوع می باشد که به ازای هر یک درصد جذب آب ، ۷ درصد از ارزش ضریب انتقال حرارت آنها کاسته خواهد شد.
دامنه عملکرد دمایی بسیار مناسب عایق الاستومری موجب استفاده گسترده این نوع از عایق در صنعت تأسیسات مکانیکی گردیده است.

عایق پتویی روکش آلومینیومی

عایق پتویی، جهت استفاده در فضاهای داخلی به هیچگونه پوشش و کاوری نیاز ندارد. اما جهت استفاده در فضاهای خارجی پیشنهاد می گردد از یک لایه پوشش نظیر آلومینیوم (در ضخامت های گوناگون) جهت حفاظت بیشتر در مقابل عوامل جوی، ضربات مکانیکی و افزایش عمر مفید عایق پتویی استفاده می گردد.
این لایه آلومینیومی عایق که توسط یک لایه پلیمری تقویت شده است میتواند با ضخامت های ۱۳۰، ۱۷۰ و ۲۳۰ میکرون ارائه گردد. در برخی از پروژه های تأسیساتی جهت حفاظت بیشتر از عایق، از ورق های آلومینیومی با ضخامت های ۵۰۰،۷۰۰ میکرون و یا ۱ میلیمتر بصورت جداگانه استفاده می گردد.

عایق پتویی پشت چسب دار

ضمناً عایق پتویی (عایق رولی یا عایق صفحه ای الاستومری) بصورت پشت چسبدار نیز قابل ارائه می باشد.
در این نوع عایق الاستومریک ، یک لایه چسب مسلح نخدار به قسمت پشت عایق متصل شده و برای چسباندن عایق پتویی به سطح ، کافی است لایه کاغذی چسب را جدا نموده و عایق الاستومری را به سطح مورد نظر بچسبانیم.

نصب و اجرای عایق پتویی پشت چسب دار

شایان ذکر است قبل از چسباندن عایق رولی به سطح، می بایست ابتدا محل مورد نظر را از گرد و غبار کاملا پاک نموده، سپس عایق را نصب و اجرا نمود. نصب و اجرای عایق پشت چسبدار (بدلیل چسبندگی بودن آن) نهایت سادگی را به همراه داشته و موجب صرفه جویی در هزینه ، وقت و نیروی انسانی میگردد.
چسب مایع مخصوص جهت چسباندن عایق پتویی ( عایق صفحه ای) و عایق لوله ای به کار می رود. این نوع چسب در قوطی های۱ و ۴ لیتری قابل عرضه بوده و دارای چسبندگی فوق العاده ای می باشد.
به منظور پوشش درزهای عایق الاستومری بر روی لوله ها، کانال های گالوانیزه، کلکتورها و … از سه نوع نوار درزگیر مخصوص عایق الاستومری (تیپ) میتوان استفاده نمود.

 

منبع : گروه صنعتی لینکران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۰ ، ۱۰:۱۶
M.Nazaripour

بست گلابی CSH

سلام و وقت بخیر خدمت همراهان خوب وبلاگ تأسیسات نظری

بعد از دوری چندروزه از فضای وبلاگ، امروز با بررسی یکی از پرکاربردترین اجزای تأسیساتی به نام بست لوله و بطور خاص تر بست لوله CSH که از آن به نام بست گلابی نیز یاد می شود خدمتتان رسیدیم.

انواع بست لوله

مزیت اصلی استفاده از انواع بست لوله سهولت نصب و حذف هرگونه عملیات جوشکاری است. انواع بست لوله شامل بست‌ لوله آب مصرفی، سرمایش و گرمایش، آتش نشانی، فاضلاب، کانال گرد هوا و... می باشد. که همان طور که عرض شد ما به بررسی بست گلابی می پردازیم.

 

بست لوله آتش نشانی گلابی شکل CSH 

(Adjustable Sprinkler Hanger)  

بست لوله گلابی شکل یکی از رایج ترین نوع بست برای لوله‌های آتش نشانی می‌باشد که قابل رگلاژ عمودی بوده و از جنس فولاد با روکش گالوانیزه می‌باشد و به‌صورت کروم و استنلس استیل هم قابل تولید است.
طراحی این نوع بست مطابق با استاندارد NFPA می‌باشد و اتصال این بست با سازه ساپورت به‌وسیله دو مهره می‌باشد که مهره پایین برای تنظیم خط لوله به سطح مورد نیاز استفاده می‌شود. و مهره بالایی برای جلوگیری از شل شدن در اثر لرزش استفاده می‌شود.
این نوع بست برای لوله‌های آتش نشانی و اطفای حریق برای تجهیزات ساختمانی، صنعتی و بیمارستانی و .... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بست گلابی شکل لوله Adjustable Sprinkler Hanger یکی از متداول‌ترین نوع بست برای لوله‌های آتش‌نشانی می‌باشد که قابل رگلاژ عمودی بوده و از جنس فولاد با روکش گالوانیزه می‌باشد. طراحی این بست با استاندارد NFPA مطابقت دارد.
این نوع بست برای لوله‌های اطفاء حریق و همچنین نصب به صورت آویز برای انواع لوله‌های دارای حرکت طولی در صنایع ساختمانی، صنعتی، بیمارستانی و.. مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع بست‌ گلابی گروه صنعتی لینکران لوله های با سایز ۱۵ تا ۳۵۰ میلی‌متر را ساپورت می‌کند و سایزهای دیگر نیز به سفارش مشتری تولید می‌شود.

 

منبع : گروه صنعتی لینکران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۰۰ ، ۰۹:۲۷
M.Nazaripour