تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

سلام و صبح بخیر خدمت همراهان گرامی وبلاگ نظری

اینهمه درباره عایق الاستومری صحبت کردیم ولی چیزی درباره گذشته و تاریخچه عایق نگفتیم. امروز درباره تاریخچه عایق الاستومریک و یا همون فوم الاستومری که در گذشته با این نام خوانده میشد صحبت میکنیم.

تاریخچه عایق کاری

از گذشته موضوع استفاده بهینه از انرژی موجب آن شد که بشر به دنبال مراقبت از آن و جلوگیری از هدر رفت آن باشد. لذا به دنبال پیدا کردن استفاده از موادی برآمد تا بتواند این وظیفه را بر دوش آن بگذارد. به جرات می توان گفت اولین ماده صنعتی مورد استفاده انسان در این مسیر الیاف شیشه بود.
در اوایل قرن 19 این موضوع جنبه صنعتی تری به خود گرفت و الیاف شیشه به مقیاس وسیع تری در صنعت و ساختمان مورد استفاده قرار گرفت. با شروع جنگ جهانی اول و دوم و پیشرفت علوم و فنون مهندسی و کم شدن منابع معدنی استفاده از سایر عایق های مهندسی ظهور بیشتری پیدا کرد. پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم و نیاز به بازسازی جهان مشخص شد عایق های مورد استفاده خود موجب ایجاد آلودگی های زیست محیطی و بهداشتی در مقیاس بزرگی شده است. از آنجا بود که طراحی، تولید و استفاده از عایق های جایگزین شروع شد. همزمان علوم و تکنولوژی پلیمر نیز جهش بزرگی پیدا کرد و وارد مقوله عایق ها شد.
نخستین تلاش ها از سال 1947 میلادی بر روی رزین های وینیلی جهت تولید محصولات فومی برای ایجاد عایق حرارتی و صوتی در نیروی دریایی آمریکا جهت استفاده در ناو های جنگی شروع شد. همزمان پیشرفت سنتز رزین های وینیلی و سنتز اکریل و نیتریل بوتادین رابر (NBR) و ایجاد توانمندی در آلیاژ کردن پلی وینیل کلراید به صورت پخت شده در دهه 50 میلادی در آلمان شروع شد.
از آنجایی که امروزه پلیمرها کاربرد وسیعی در علوم و صنایع مختلف دارند می توان با ترکیب و آلیاژسازی آنها با یکدیگر بر وسعت نقش و کاربرد آنها در ساخت مواد جدید افزود. با تولید آلیاژ پلیمری NBR/PVC فوم شده با روش آلیاژسازی مذاب و ایجاد سلول های متورم بسته شده بوسیله عامل فوم زا و اضافه کردن پرکننده مناسب و سازگار با بستر آلیاژ، عایقی حرارتی با رفتار الاستومری ساخته شد. عایق الاستومری ساخته شده نقش بسزایی در صرفه جویی انرژی در مصارف صنعتی و خانگی ایفا می کند که مبتنی بر کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش هزینه های انرژی مصرفی است و در دسته محصولات دوست دار محیط زیست می تواند قرار گرفته و موجب ایجاد صرفه جویی اقتصادی چشم گیری با کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن گردد.

طرح موضوع و چالش های پیش رو در ساخت عایق ها

عمده عوامل چالش بر انگیز در ساخت عایق ها به خصوص عایق های پلیمری به قرار زیر است :
1)ارزان بودن
2)بهره وری بالا
3)دوست دار محیط زیست
4)غیر سمی بودن
روند روزافزون استفاده از سوخت های فسیلی به علت رشد جمعیت و زیاد شدن صنایع مختلف در جهان و در نتیجه آن آلودگی های زیست محیطی تولید عایق های تروپلاستیک الاستومری (TPE) مهندسی به عنوان یک محصول نوآورانه و جدید جذابیت های خودش را نشان داد. گروه صنعتی لینکران در حال تولید عایق های ترموپلاستیک الاستومری ، طراحی و ساخت عایق الاستومری با خواص فیزیکی-مکانیکی مناسب و چگالی کم است که بتواند توانایی و مقاومت شایانی در مقابل عبور حرارت نشان دهد.
استفاده از الاستومر های فوم شده جذابیت های زیادی در تولید عایق های حرارتی داشت اما به تنهایی خواص فیزیکی-مکانیکی مناسبی را از خود نشان ندادند لذا سعی بر آن شد الاستومر با یک پلاستیک که سازگاری مناسبی با همدیگر دارند آلیاژ شوند.

عایق پتویی ( عایق الاستومری ) گروه صنعتی لینکران linkran elastomeric insulation

انواع برند عایق الاستومری

عایق الاستومری یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین نوع عایق های حرارتی برودتی و صوتی به شمار می آید و سالهاست که به دلیل داشتن ویژگی های منحصر بفرد جایگاه خود را در صنعت ساخت و ساز در تمام جهان پیدا کرده است. از این رو در سراسر دنیا تنوع زیادی در برند های تولید عایق الاستومری وجود دارد.

تنوع برندهای عایق الاستومری در کشور ما نیز زیاد است و انواع مختلفی از عایق های الاستومری با کیفیت ها و قیمت های متنوع در بازار ایران موجود می باشد که بخش عمده این برندها، برندهای خارجی و وارداتی هستند و تهیه و استفاده عایق الاستومری از آن ها هزینه زیادی را به نسبت محصولات داخلی خواهد داشت. بنابراین با تهیه عایق الاستومری ایرانی که به دست مهندسین نخبه ایرانی و همکاری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تولید می شوند و کیفیتی برابر با محصولات و برندهای خارجی دارند علاوه بر کمک به اقتصاد در هزینه های شما نیز صرفه جویی خواهد شد. علاوه بر این از خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات نیز بهره مند خواهید شد.

 

قیمت عایق الاستومری

عایق الاستومری قیمت بالاتری نسبت به عایق های سنتی مانند پشم شیشه و پشم سنگ دارد اما وجود مزایای متعددی مانند عمرمفید بالا، بی نیاز بودن از پوشش های مضاعف جداگانه که در برخی عایق های سنتی این نیاز وجود داشت، بازدهی عالی، نصب سریع و آسان و... صرفه اقتصادی و بازدهی عایق های الاستومری را نسبت به عایق های سنتی و قدیمی توجیه می کند.

همان طور که اشاره کردیم بیشتر عایق های الاستومری موجود در بازار از برندهای خارجی و وارداتی هستند که تهیه آن ها نسبت به عایق های الاستومری ایرانی و تولید داخل هزینه بالاتری دارد. قیمت عایق الاستومری ایرانی نسبت به برندهای خارجی عایق های الاستومری بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر است این در حالی است که کیفیت محصولات تولید داخل کیفیتی برابر با نمونه ها و برندهای خارجی عایق های الاستومری است. از طرفی شما با خرید داخلی علاوه بر کمک به چرخه اقتصاد از خدمات پس از فروش مانند مشاوره و راهنمایی نصب، گارانتی و بیمه محصولات، انجام خدمات عایق کاری و نصب توسط افراد متخصص و... بهره مند خواهید شد.

گروه صنعتی لینکران تنها برند داخلی تولید کننده عایق های الاستومری است که انواع مختلف عایق های الاستومری را متناسب با نیاز و انتخاب مشتریان با مناسب ترین قیمت تولید و عرضه می نماید.از آنجا که با توجه به نیاز پروژه ها و انتخاب مشتریان بر اساس ضخامت و طول های مختلف انواع عایق، قیمت ها متفاوت است و علاوه بر این امکان تولید عایق های الاستومری در متراژ و ضخامت های متنوع طبق نیاز مشتریان وجود دارد، قیمت ها بسیار متفاوت و متنوع هستند از این رو جهت اطلاع از قیمت عایق های الاستومری صوتی و عایق های حرارتی برودتی و دریافت مشاوره برای انتخاب مناسب ترین عایق با توجه به نیاز خود می توانید با کارشناسان گروه صنعتی لینکران در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

محصولات عایق سلول بسته انعطاف پذیر الاستومری، استفاده آسانی دارند و در طیف وسیعی از کاربردها و جلوگیری از چگالش و اتلاف انرژی بسیار موثر هستند. ترکیب انعطاف پذیری با ساختار سلول بسته، آنها را برای بسیاری از کاربردها مناسب می کند.

با افزایش تعداد محصولات در این گروه از عایق ها، باید دقت شود تا محصول صحیح برای کاربرد خاص انتخاب و به درستی نصب شود. قیمت عایق تنها یک عامل در کل هزینه های کار است. نیروی کار متخصص، ابزار نصب مورد نیاز، خسارات مادی یا ضایعات در حین ساخت و نصب و زمان مورد نیاز برای اتمام کار همه از موارد مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. بر آرامش خاطری که بر اثر انجام درست یک کار و آسودگی خاطر از عملکرد صحیح آن  برای سال های طولانی ایجاد می شود نمی توان قیمت گذاشت. پس از تعیین نیازها و مشخصات مورد نظر شما، انتخاب محصول صحیح کلید کار درجه یک است و موفقیت طولانی مدت پروژه شما را تضمین می کند.

 

منبع : لینکران

 

با تأسیسات نظری همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۰۲ ، ۱۱:۱۸
M.Nazaripour

وقت بخیر خدمت همراهان خوب وبلاگ نظری

همانطور که عرض کردم حمایت از تولید ملی و  کار و کارگر ایرانی بسیار حائز اهمیت است و موجب پیشرفت کشور می گردد. از این رو بهتر است تا برای پروژه های ساختمانی و صنعتی از محصولات ایرانی استفاده شود.

یکی از مهمترین محصولات ایرانی مورد مصرف پروژه های ساختمانی عایق الاستومری است که یکی از شرکت های ایرانی با کیفیت بالا آن را تولید و روانه بازار میکند. به دور از هرگونه تبلیغاتی جهت رونق صنعت کشور پیشنهاد میکنم حتما از محصولات ایرانی تولید ملی استفاده کنید.

عایق الاستومری ایرانی از کاربردی ترین نوع از انواع عایق حرارتی برودتی و عایق صوتی می باشد. که دارای ساختاری سلول بسته و انعطاف پذیر است.از مهمترین ویژگی های عایق الاستومری تولیدی گروه صنعتی لینکران جلوگیری از خوردگی لوله ها و اتلاف انرژی است.
همچنان که میدانیم انرژی و سوخت از جمله چالش های همیشگی در جهان است و در کشور ایران نیز بحث انرژی و راه های جلوگیری از اتلاف آن از دغدغه های مهم مسئولین و مردم گشته است.
گروه صنعتی لینکران نیز با احساس مسئولیت در این زمینه و در مسیر تحقق رسالت‌های ملی با توکل بر خدا، باور توانایی‌ها و عزمی راسخ با پشتوانه تجربیات شرکت سازه پایدار الهیه به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تأسیسات صنعتی و ساختمانی در زمینه تولید متریال تأسیساتی اعم از انواع عایق الاستومری ایرانی گام بلندی برداشته است.

عایق چیست و انواع آن کدامند؟

عایق به موادی می گویند که از نفوذ و جابجایی مواد یا انرژی به بخشی دیگر جلوگیری به عمل می آورد و یا آن را به حداقل میرساند.
یکی از مهمترین هدف های عایق کاری ، جلوگیری از انتقال حرارت می باشد پس لازم است تا عایق تولیدی از انتقال گرما جلوگیری به عمل آورد. همچنین لازم به ذکر است عایق الاستومری ایرانی از لحاظ کاربری به پنج نوع تقسیم میشود. عایق رطوبتی ، عایق الکتریکی ، عایق حرارتی برودتی ، عایق ضد حریق و عایق صوتی همگی از انواع عایق الاستومری می باشد. که عایق حرارتی برودتی و صوتی بیشتر از دیگر انواع عایق مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو گروه صنعتی لینکران نیز عایق های الاستومری ایرانی خود را به همین منظور به خط تولید می رساند.

ویژگی های عایق الاستومری حرارتی - برودتی

یکی از بارزترین ویژگی های عایق الاستومری ایرانی لینکران ، مقاومت حرارتی آن است. از نظر علمی هرچه مقدار R یک عایق بیشتر باشد، آن عایق از نظر حرارتی بهتر می باشد.
همچنین ویژگی های دیگری که سبب به وجود آمدن یک عایق مطلوب می شود را به اختصار عنوان می نماییم :
پایداری ، دانسیته ، قیمت مناسب ، خواص شیمیایی و اثری که بر سلامت انسان و محیط زیست می گذارد.

مزایای عایق الاستومری ایرانی

  • محوراشباع پلیمری درساختار غیرقطبی و مقاومت برابر اوزون و اشعه ماورا بنفش
  • ضریب انتقال حرارتی کمتر از ۰.۰۳۴ w/mk در دمای صفر درجه سانتیگراد
  • دامنه حرارتی بین دمای ۵۰- الی ۱۱۰+ درجه سانتیگراد
  • ساختار سلولی بسته و ضریب هدایت حرارتی ثابت
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، اسیدها و بازها
  • جلوگیری از خوردگی لوله ، مخازن و داکت
  • مقاومت در برابر نفوذ بخار آب و رطوبت
  • نصب آسان با ظاهری تمیز و مرتب
  • چسبندگی و پذیرش رنگ بالا
  • غیرسمی و زیست محیط
  • بدون فیبر و تولید ریزگرد یا گردوغبار
  • بی نیاز از پوشش های فلزی در محیط باز
  • مناسب برای محیط های بافضا و جای کارکم
  • وجود پوشش های خارجی و جکتینگ های متنوع
  • انعطاف پذیری بالا و مقاوم در برابر ضربه و فشار
  • خاصیت خود خاموش شوندگی و مقاومت دربرابر حریق
  • مقاوم در مقابل آلودگی ، گرد و خاک ، رطوبت ، ریزگرد و بخار آب
  • جایگزین مناسب به جای پشم سنگ ، پشم شیشه ، پلی اتیلن ، پلی یورتان و ...

کاربرد عایق الاستومری ایرانی

انواع عایق الاستومری جایگزین خوبی برای پشم سنگ ، پشم شیشه ، پلی اتیلن و پی اورتان می باشند. از عایق الاستومری در سیستم های تهویه ، سرمایش و لوله کشی های آب گرم و سرد استفاده می شود.

اثرات دمایی بر عایق الاستومری ایرانی

عایق الاستومری ایرانی لینکران بر پایه NBR شامل یک مخلوط پلیمری از لاستیک نیتریل بوتادین رابر (NBR) و پلی وینیل کلراید (PVC) می باشد.
دامنه دمایی توصیه شده ۵۰- تا ۱۱۰+ درجه سانتی گراد است. مواد پلیمری موجود در عایق های الاستومری در زمان قرار گرفتن در معرض دمای شدید ، مستعد تغییرات فیزیکی می باشند.
هنگامی که در دمای پایین قرار می گیرند، سریعاً سفت شده و زمانی که دما به ۵۰- درجه سانتی گراد برسد به طور ناگهانی سفت شده. البته این تغییرات روی عملکرد حرارتی محصول تأثیر منفی نمی گذارد. و تغییرات در خواص فیزیکی در زمان افزایش دمای محیط به صورت معکوس ، برگشت پذیر هستند.
همچنین هنگامی که در دمای خیلی بالا قرار میگیرند نیز به تدریج سفت و سخت شده. همانطور که اشاره شد این تغییرات فیزیکی برگشت پذیر هستند و روی عملکرد محصول اثر منفی نمی گذارند.

مقاومت شیمیایی عایق الاستومری ایرانی

محصولات عایق الاستومری مقاومت شیمیایی خوبی در یک دامنه ی گسترده ای از مواد شیمیایی از خود بروز می دهند. محصولات تولیدی الاستومری بر پایه EPDM و NBR هستند که نوع دوم شامل افزودنی هایی از قبیل PVC (پلی وینیل کلراید) و ABS (اکریلونیتریل بوتادین استایرن) یا سایر افزودنی های پلاستیکی هستند. از این رو مقاومت شیمیایی محصول بر اساس پلیمر اولیه ای است که محصول بر پایه آن باشد.
البته مقاومت شیمیایی محصولات الاستومری به چند پارامتر دیگر از جمله  سطح قرار گرفتن در معرض محیط ، دمای محیطی و غلظت شیمیایی نیز دارد.
و به طور کلی پارامترهای ذکر شده نقشی اساسی در تعیین قابل استفاده بودن عایق الاستومری ایرانی در فضای مورد نظر ایفا می نمایند.

 

منبع : لینکران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۵۵
M.Nazaripour

درود بر شما
طبق قولی که داده بودم توی این پست میخوام راجع به انواع عایق الاستومری و کاربردشون توضیح بدم. و همونجور که میدونید مطالب این پست هم برگرفته از مقالات شرکت لینکران هست که تولیدکننده و عرضه کننده مستقیم مصالح نوین صنعت و ساختمان ازجمله همین عایق الاستومریه.

خیلی خوب میشه به دور از تبلیغات، از تولید ملی و داخلی کشور عزیزمون حمایت کنیم. پیشرفت کشور در گرو همین حمایت های بدون چشم داشت اتفاق میفته. با ما همراه باشید.

1. عایق لوله ای الاستومری (حرارتی-برودتی و صوتی)

عایق لوله ای الاستومری برای اولین بار بصورت صد در صد ملی در ایران بوسیله گروه صنعتی لینکران تولید گردید. عایق لوله ای الاستومری لینکران به غیر از خاصیت عایق حرارتی برودتی بودن ،در کاهش انتقال و انتشار آلودگی صوتی نیز تاثیر بسزایی دارد. خط تولید کارخانه شرکت فن آوران نصب تاسیسات پارسیان وابسته به گروه صنعتی لینکران توانایی تولید عایق الاستومری رنگی ، با نام عایق اینسپایر را دارد. از زمان تولید عایق ایسنپایر، وابسته به خواستار مشتری و سفارش دهنده، عایق الاستومری با رنگ های قرمز ، سبز و آبی تولید شده است. گذشته از موضوع تولید عایق الاستومری رنگی ، رنگ پذیری روی کار عایق های لینکران نیز مورد توجه مشتریان قرار میگیرد.

کاربرد عایق لوله ای الاستومری لینکران

رسالت شناخته شده و متعارفی که عایق کاری لوله های تاسیساتی دارد، صرفه جویی در انرژی است. اما از موارد کاربردی و دلایل استفاده از عایق لوله ای در تاسیسات که کمتر به آن اشاره شده است جلوگیری از انجماد لوله ها است. که معمولا قضیه انجماد لوله ها خصوصا در برخی استان های کشورمان دغدغه ای هر ساله برای هم میهنان است. دیگر کاربرد اساسی استفاده از عایق لوله ای الاستومری درتاسیسات پروژه های صنعتی و ساختمانی ، جلوگیری از زنگ زدگی لوله های فلزی است. ویژگی منحصر به فرد فوم الاستومر این است که در برابر خوردگی زیر عایق بسیار مقاوم است و سلامت را برای سالیان زیاد برای تاسیسات و لوله ها به ارمغان می آورد.

انواع عایق الاستومری رولی

عایق رولی الاستومری لینکران در ضخامت های 6mm،9mm،13mm،16mm،19mm،25mm،32mm،40mm، 50mm به صورت ساده، پشت چسب دار، روکش دار و روکش دار پشت چسب دار تولید شده و نحوه انتخاب این روکش ها با توجه به شرایط محل مورد استفاده توسط واحد فنی و مهندسی گروه صنعتی لینکران به مشتریان گرامی پیشنهاد داده می شود. عایق های لوله ای الاستومری لینکران هم در ضخامت های 9mm،13mm،16mm،19mm،25mm،32mm همانند عایق های رولی در انواع ساده و روکش دار تولید می شوند.
این روکش ها شامل روکش پروتکت بلک و آلومینیومی در ضخامت های (130µm،170 µm 230 µm ) ساده و مسلح به نخ می باشند.

انواع عایق های حرارتی برودتی و صوتی رولی تولید گروه صنعتی لینکران به صورت زیر هستند:

2.عایق رولی حرارتی برودتی

براى عایق کارى انواع سطوح مانند مخازن و منابع، لوله هاى با سایز بالا، کانال ها، دیواره هاى داخلى و خارجى انواع ساختمان ها، دیواره هاى دستگاه هاى تاسیساتى و… از این نوع عایق استفاده مى شود. عایق هاى حرارتى و لوله هاى با سایز بالا، در دیواره هاى داخلى و خارجى انواع ساختمان ها و… استفاده مى شود. عایقهاى حرارتى و برودتى در انواع ساده، پشت چسبدار، با روکش پروتکت بلک یا آلومینیومى تولید میشود. از چسب عایق الاستومریک لینکران، به منظور اتصال و نصب این عایقها میتوان استفاده نمود. انواع عایق حرارتی برودتی رولی به صورت زیر هستند:

عایق‌ رولی پشت چسب دار

عایق‌های رولی پشت چسب دار جهت عایق کاری انواع مخازن، کانال های هوا، لوله های سایز بالا و … بدون نیاز به چسب مایع به کار می‌روند. به دلیل سهولت و تسریع نصب، کاهش هزینه های نیروی انسانی و اطمینان از اتصال بی عیب و نقص عایق به سطح کانال و لوله، از عایق الاستومری پشت چسب دار استفاده می شود.

عایق رولی با روکش پروتکت بلک

به منظور جلوگیری از ایجاد صدمات فیزیکی به عایق های الاستومریک و همچنین پیشگیری از تاثیرات شرایط آب و هوایی درموارد لازم برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های رولی روکش دار پروتکت بلک استفاده می‌شود. عایق الاستومریک با روکش پروتکت بلک لینکران در عایق کاری مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش)، سیستم های گرمایشی و تبرید و لوله های گرم و سرد به کار می روند. این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار به بازار عرضه می شوند.

عایق رولی با روکش آلومینیومی

به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی، برای فضاهای خارج از ساختمان جهت عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های رولی روکش دار استفاده می شود. این نوع عایق ها، مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی، اشعه UV خورشید، ضربات مکانیکی و مواد خورنده دارند. عایق الاستومری با روکش آلومینیومی برند لینکران در سیستم های گرمایشی و تبرید و لوله های گرم و سرد و عایق کاری مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش) به کار می‌ روند. این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار با ضخامت روکش ۱۳۰میکرون، ۱۷۰میکرون و ۲۳۰میکرون به بازار عرضه می شوند.

عایق رولی ساده

عایق الاستومری رولی ساده جهت عایق کاری سیستم های سرمایشی و گرمایشی در فضاهای بسته به کار می رود و مقاومت آن در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و رشد قارچ و باکتری بسیار بالا می باشد. نصب و نگهداری این نوع عایق بسیار آسان است. این عایق‌ها باضخامت ۶ میلی‌متر تا ۵۰ میلی‌متر تولید می شوند و برای نصب آن ها از نوعی چسب مخصوص و برای پوشش دادن درزهای ایجادشده، از درزگیر مخصوص این عایق‌ها استفاده می شود.

عایق رولی INSPIRE

عایق های رولی اینسپایر ( INSPIRE ) تولید گروه صنعتی لینکران با تکنولوژی روز دنیا در گرید حریق استاندارد در ایران تولید شده و با دارا بودن ساختار خاص و فرمولاسیون ویژه برای استفاده در پروژه های با حساسیت بالا مانند صنایع پزشکی و دارویی ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، پالایشگاه ها، صنایع پایین دستی نفت ، نیروگاه ها ، تأسیسات زیرزمینی و تونلی ، مترو و … مناسب می باشد. همچنین عایق های قرمز و آبی برای تفکیک لوله های رفت و برگشت تأسیسات کاربرد دارند

3. عایق رولی صوتی

عایق صوتی رولی موج دار (شانه تخم مرغی)

عایق الاستومریک صوتی شانه تخم مرغی بصورت کاملا تخصصی برای جذب صدای بالا کاربرد دارد و در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد،قابل استفاده است

عایق صوتی رولی ساده

این نوع از عایق های الاستومریک به عنوان عایق صوتی با عملکرد جذب صدای بالا و قابل استفاده در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد استفاده می‌شود.قابل ذکر است که عملکرد کاهش سطح صوت در عایق صوتی با توجه به فرکانس منبع صوت متفاوت است. جهت نصب این نوع از عایق ها نیاز به چسب عایق الاستومری است

4. عایق پنلی حرارتی برودتی

عایق پنلی آلومینیومی لینکران (ISC)

برای فضاهای خارج از ساختمان به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های پنلی روکش دار استفاده می شود. عایق پنلی آلومینیومی مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و اشعه UV خورشید، ضربات مکانیکی و مواد خورنده دارند. عایق الاستومری با روکش آلومینیومی برند لینکران در عایق کاری مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش)، سیستم های گرمایشی و تبرید و ... به کار می روند. این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار با ضخامت روکش ۱۳۰میکرون، ۱۷۰میکرون و ۲۳۰میکرون به بازار عرضه می شوند

عایق پنلی با روکش پروتکت بلک (ISC)

به منظور جلوگیری از ایجاد صدمات فیزیکی به عایق های الاستومریک و همچنین پیشگیری از تاثیرات شرایط آب و هوایی درموارد لازم برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های پنلی روکش دار پروتکت بلک استفاده می‌شود.این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار به بازار عرضه می شوند

5. عایق پنلی صوتی

عایق صوتی پنلی موج دار (شانه تخم مرغی)(ISW)

عایق الاستومریک صوتی شانه تخم مرغی که به اختصار با عنوان عایق صوتی نیز شناخته شده میشود بصورت کاملا تخصصی برای جذب صدای بالا کاربرد دارد. و قابل استفاده در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد، است

عایق صوتی پنلی ساده (ISS)

این عایق به عنوان عایق صوتی با عملکرد جذب صدای بالا و در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد استفاده می‌شود

 

منبع : لینکران

پاسخگوی نظرات و محبت های بی بدیل شما عزیزان هستیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۰۲ ، ۱۳:۳۶
M.Nazaripour

درود بر همراهان خوب وبلاگ تأسیسات نظری

من معذرت میخوام چندوقتی یکی غیب میشم دوباره میامlaugh ولی دیگه دوباره با قدرت اومدم تا اطلاعات خوبی رو باهاتون به اشتراک بذارم.
امروز درباره یکی از بهترین محصولات موجود در صنعت حوزه تأسیسات و ساختمان صحبت کنم. مطلبی که براتون آوردم از یه سایت عالی که تولیدکننده این محصول هست برداشتم و امیدوارم به کارتون بیاد و براتون مفید باشه.

منتظر نظراتتون هستم.نظرات شما باعت دلگرمی ماست حتی اگه مثبت نباشهwink

عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری یکی از بهترین انواع عایق های حرارتی و برودتی و عایق های صوتی است . این نوع عایق الاستومری از مواد سلول بسته و انعطاف پذیر (EPDM) ساخته شده و همچنین می تواند بهترین گزینه برای جایگزینی انواع عایق سنتی شود . عایق الاستومری از مواد غیرسمی تشکیل شده است و هیچگونه آسیبی به انسان و محیط زیست نمی رساند ، از این رو این عایق ها دوست دار محیط زیست هستند . علاوه بر آن قابلیت های فنی بالایی که در عایق الاستومری وجود دارد، استفاده از این عایق ها را در صنایع پتروشیمی ، نفتی ، خودروسازی ، کارخانه ها و ... ممکن ساخته است. عایق الاستومری مقامت بالایی در برابر حرارت ، برودت ، گرد و غبار و مهم تر از همه آنها رطوبت دارد.

مزایای عایق کاری با عایق الاستومری

مهم ترین مزایای عایق کاری با عایق های الاستومری عبارتند از:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های انرژی
  • جلوگیری از تقطیر رطوبت و حفاظت از تجهیزات و تاسیسات در برابر آسیب های مختلف ناشی از رطوبت و بخار مانند خوردگی و زنگ زدگی
  • محافظت از تجهیزات و تاسیسات در برابر حریق (آزمایش و بررسی در ویدئو واکنش عایق الاستومری در برابر آتش )
  • افزایش ضریب عملکرد
  • کاهش انتشار آلاینده ها
  • ایمنی و محافظت از افراد در برابر حرارت یا برودت زیاد لوله ها و تجهیزات تاسیساتی
  • کاهش میزان نویز و صدای تاسیسات 
  • ایجاد ظاهر بهتر بخصوص در مکان هایی که تاسیسات در معرض دید هستند

کاربرد عایق الاستومری

عایق های الاستومری به عنوان عایق حرارتی برودتی و عایق صوتی در اشکال مختلفی مانند عایق لوله ای، عایق پنلی و عایق رولی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند جهت عایق کاری لوله های معمولی تا چیلرهای صنعتی بزرگ و همچنین عایق کاری صوتی محیط و ساخت اتاق آکوستیک مورد استفاده قرار گیرند.

از کاربردهای گسترده عایق های الاستومری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عایق کاری لوله های موتورخانه و منازل جهت مصرف بهینه انرژی و پیشگیری از آسیب هایی همچون خوردگی و زنگ زدگی
  • عایق کاری لوله های سیستم تبرید، خطوط آب سرد و گرم و لوله های آب سرد چیلر
  • عایق کاری اجزای سیستم های تهویه مطبوع (HVAC)
  • عایق کاری سیستم های کانال کشی در فضاهای بسته یا باز
  • عایق کاری چیلرها
  • عایق کاری سیستم های مکانیکی در صنایع، صنایع داروسازی، صنایع دریایی و کشتی سازی و زیردریایی
  • عایق کاری تأسیسات خورشیدی و …

منبع : سایت لینکران

این سه سرفصل از مهمترین عناوین معرفی عایق الاستومریک بود. حالا تو مقاله بعدی درباره انواع عایق الاستومری حتما صحبت میکنیم.

با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۰۲ ، ۱۲:۱۲
M.Nazaripour