تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

فوم/اسفنج

فوم و اسفنج عموماً در یک گروه دسته بندی می شوند، و در خانواده مشابهی همان مواد فوم عایق الاستومری /پلاستیکی قرار می گیرند. زیرا ساختار سلولی یکسانی دارند. بعلاوه، معمولاً تحت مشخصات صنعتی مشابهی دسته بندی می شوند. (FMVSS/UL/MIL/ASTM و …).فوم یک محصول سبک وزن سلول باز/ بسته است. که عموماً برای عایق کاری ، فیلتراسیون و منعطف سازی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً، این مواد سلولی دارای چگالی کمی هستند تا به هوا اجازه دهند، در ساختار سلولی آنها حرکت کند. بعلاوه اینکه از گذشته فوم های دارای چگالی بیشتر برای عایقکاری رطوبتی مورد استفاده قرار می گرفته اند. محصولات دارای چگالی بیشتر دارای تراکم سلولی بیشتری هستند. فوم های دارای چگالی کم و متوسط دارای تراکم سلولی کمتری هستند.

اسفنج یک ماده پلاستیکی منبسط شده است. اسفنج می تواند ماحصل پروسس موادی با فرمولاسیون چندگانه و متنوع باشد. در مقایسه با فوم ها، اسفنج ها ویژگی های مکانیکی پیشرفته تری دارند. هم اسفنج و هم فوم به اشکال ورقه ای، رولی و سایر شکل های خاص طراحی شده وجود دارند. آنها می توانند بر اساس نیاز و سفارش روکش دار یا بدون روکش ، پشت چسب دار بودن یا نبودن حساس به فشار (PSA) باشند.

در مقالات بعدی به صورت مفصل به تفاوت ها و شباهت های فوم اسفنج با مواد عایق الاستومری خواهیم پرداخت.

 

لاستیک

لاستیک غالباً به عنوان یک ماده  الاستومریک جامد معرفی شده است. عموماً دو نوع معمول لاستیک وجود دارد، لاستیک طبیعی و لاستیک سنتتیک. لاستیک طبیعی از درخت لاستیک به دست می آید. سایر مواد شبه لاستیکی که از منابعی به غیر از درخت لاستیک به دست می آیند غالباً به عنوان لاستیک سنتتیک شناخته می شوند.

هر چند که دقیقاً بیش از 36 نوع ترکیب لاستیکی سنتتیک وجود دارد، اما جمله آن ها بطور معمول مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ترکیبات لاستیکی حاصل تحقیقات، توسعه و مهندسی به منظور برآورد  هم سازی بسیاری از نیازهای کاربردی شامل مقاومت در برابر مایعات، دما و فشار هستند. همچنین بسیاری از مواد لاستیکی صنعتی با درجات مختلف مقاومتی می توانند برای استفاده در ساخت پارچه های مقاوم مورد استفاده قرار گیرند.

این مواد به منظور برآورده سازی گستره وسیعی از نیازهای کاربران بطور خاص قابل طراحی و ساخت هستند.

در حول محور تحقیق و توسعه در موضوع عایق حرارتی برودتی الاستومری و عایق صوتی الاستومری ، ترکیبات لاستیکی را نیز بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد. دنبال کننده مطالب عایق حرارتی برودتی بویژه انواع عایق الاستومری سازه پایدار الهیه باشید.

 

محافظ (EMI (Electromagnetic Interference

محافظ EMI جزو محصولاتی است که طی سالیان اخیر به منظور کمک به افزایش راندمان تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته است. همانطور که استفاده و کاربرد وسایل الکترونیکی بطور چشمگیری در حال افزایش است، به طبع آن گستره وسیعی از فرکانس ها ایجاد می شود.

در خلال سال های تحقیق و توسعه، تولید کنندگان مشخص کردند که عایق های الکتریکی، محل قرار گیری تجهیزات الکتریکی و کابل ها می توانند به شکلی موثر از بروز عوارض ناشی از این فرکانس ها جلوگیری کنند.

سازمان هایی مانند CE و FCC راهکارهایی را به شکل نیازهای قانونی برای جلوگیری از ایجاد و انتشار نویز (EMI) تهیه کرده و بسط داده اند. بر همین اساس، محافظ EMI در صنایع الکترونیکی به صورت یک الزام در آمده است.

از آنجا که انواع مختلفی از طراحی های کاربردی و نیازها در این زمینه وجود دارد، انواع مختلفی از محصولات بدین منظور ساخته شده اند.

در ادامه بحث EMI و عایق الاستومری ، بررسی میکنیم که عایق الاستومری ( عایق حرارتی و برودتی ) چگونه به کمک افزایش راندمان تجهیزات الکترونیکی پرداخته است.

 

سیر تکاملی فوم الاستومریک

سیر تکاملی فوم الاستومری سلول بسته در سال های اولیه قرن بیستم روی داد، و تأثیر شگفت آوری بر صنایع عایق گذاشت.

مهمترین دلیل این مسأله مقاومت رطوبتی بسیار بالای فوم الاستومری بود که ماه عسل ساختاری سلولی متشکل از میلیون ها سلول است. که سدهای کوچکی با خاصیت مقاومت در مقابل عبور مایعات ایجاد می کنند. این خصیصه نه تنها پیامدهای ناشی از رطوبت (مانند کپک زدگی) را به حداقل می رساند، بلکه ثبات و افزایش عمر عملکرد دمایی را تضمین می کند.

فوم الاستومری سلول بسته نفوذ پذیری بسیار کمی در مقابل بخار آب داشته و در مقابل جذب رطوبت مقاوم است، بنابراین وجود رطوبت در سیستم های تهویه مطبوع (HVAC)، لوله کشی و برودتی سبب کاهش و تضعیف عملکرد آن نمی شود.

در ادامه این مقاله بطور دقیق تمرکز روی عایق الاستومری و بررسی جزء به جزء خصوصیات عایق الاستومری خواهیم پرداخت. سازه پایدار الهیه به همراه شرکت فن آوران نصب تاسیسات پارسیان ( فن تاپ ) با افتخار اولین عایق الاستومری صد در صد ایرانی را به بازار ساختمان و صنعت ایران تقدیم میکند. عایق الاستومری لینکران قابل رقابت با بهترین برندهای تولید عایق الاستومری در سطح جهان، آماده تامین نیازهای عایق کاری پروژه های شما هم میهنان عزیز می باشد. عایق الاستومریک لینکران، در زمینه عایق حرارتی برودتی و همچنین عایق صوتی کاربرد دارند. عایق حرارتی برودتی الاستومری ، به دو صورت رولی و لوله ای تولید می شوند. مورد بعدی عایق صفحه ای ( عایق پنلی ) است که بیشتر برای عایق صوتی در ساختمان و صنعت مورد استفاده قرار میگیرند.

 

منبع : سازه پایدار الهیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی