تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

بهترین نوع بست لوله

سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵ ب.ظ

بهترین نوع بست لوله

سلام خدمت خوانندگان محترم این وبلاگ

با یکی از دوستان درباره پرفروش ترین محصولات صنعتی و ساختمانی صحبت میکردیم و ایشان معتقد بودند بست لوله یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین مصالح ساختمانی می باشد. و بقول فروشندگان صنعتی " سود توی بست لوله است"

بست لوله از تجهیزات فنی می باشد که برای اتصال و ثابت سازی لوله‌ها استفاده می‌شود که برای افزایش ایمنی، کنترل و کاهش نیروها و تنش‌های لوله و تجهیزات متصل به لوله، باید در هنگام طراحی با توجه به نوع، جنس و کاربرد لوله‌ها، اتصالاتی که مورد استفاده قرار می‌گیرند متناسب با نوع کاربری و شرایط پروژه انتخاب شوند.

گروه صنعتی لینکران یکی از شرکت هایی است که من مدتی است با سایت و کارکنانشون آشنا شدم و چون تمامی محصولاتشان تولید داخلی و ملی است به نظرم باید ازشون حمایت بشه. یک مقاله فوق العاده جامع هم از بست لوله توی سایتشون خوندم که توی چند تا پست براتون میذارم تا بیشتر با محصول پرکاربرد و پرفروش بست لوله آشنا بشید.

 

 

گروه صنعتی لینکران دارای بست‌های لوله متنوع با کاربری‌های متفاوت الکتریکال و مکانیکال می‌باشد. که مزیت اصلی استفاده از انواع بست لوله سهولت نصب و حذف هرگونه عملیات جوشکاری است. انواع بست لوله شامل بست‌ لوله آب مصرفی، سرمایش و گرمایش، آتش نشانی، فاضلاب، کانال گرد هوا و... می باشد، که در ادامه به معرفی مختصری از موارد پرکاربرد این نوع از بست های لوله می‌پردازیم.

 

انواع بست لوله پرکاربرد

1. بست لوله چند منظوره ( برای لوله های آب مصرفی و فن کوئل و .... ) - CST
2. بست لوله دو پایه برای بارهای سنگین - CSS
3. بست لوله آتش نشانی کلویس ( رکابی ) - CCH
4. بست لوله اتش نشانی گلابی شکل - CSH
5. بست لوله کرپی - CUB
6. بست لوله بارهای سنگین تک پایه -CBP
7. بست لوله فاضلابی - CPW
8. بست لوله عایق دار – CBI
9. بست کانال دایره ای – CRD
10. بست لوله چنگکی - CGS
11. بست اسلایدر – CCS
12. بست لوله فیکس پوینت - CFP

 

توضیحات چند مورد از موارد بالا رو براتون میذارم :

 

بست لوله چند منظوره - CST

بست دو طرف پیچ Two Screws Pipe Clamp


یکی از رایج ترین انواع بست لوله می‌باشد که برای کاربری‌های مختلف اعم از آب مصرفی، سرمایش و گرمایش، گاز طبی وکانال‌های دایره‌ای با سایز کمتر از 200 میلیمتر و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انواع بست لوله CST گروه صنعتی لینکران دارای عایق EPDM بوده و از اصطکاک و تماس فلز به فلز جلوگیری می‌کند.
سایز مهره این بست لوله M8,M10 میباشد که در پروژه‌ها با توجه به نیاز می‌توان با عایق و بدون عایق استفاده کرد.
جنس این نوع از بست لوله از فولاد با روکش گالوانیزه می‌باشد که به‌صورت کروم و استنلس استیل نیز قابل تولید می‌باشد.
از مزیت‌های این بست لوله تنظیم قطر داخلی بست با قطر خارجی لوله می‌باشد چون پیچ‌های کناری این نوع از بست لوله قابل تنظیم است و این بست لوله را می‌توان برای لوله‌های فلزی ، پوش فیت ، پنج لایه ، پلی پروپیلن و .... استفاده کرد و این نوع بست لوله به‌صورت آویز و نشیمن روی پروفیل به صورت زیر سقفی، رایزری و دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بست لوله دو پایه برای بارهای سنگین- CSS

Short Pipe Strap

این نوع از بست لوله برای باربری متوسط و سنگین مورد استفاده است. این نوع بست لوله داری روکش EPDM بوده که ازاصطکاک و تماس مستقیم فلز به فلز جلوگیری می‌کند که با توجه به نیاز پروژه می‌توان با عایق و بدون عایق مورد استفاده قرار گیرد و از جنس فولاد با روکش گالوانیزه می‌باشد که به‌صورت کروم و استنلس استیل نیز قابل تولید است طراحی این نوع بست لوله به گونه ایست که برای رایزر ها و لوله‌های زیر سقفی ودیواری برای کاربری‌های مختلف از قبیل ساختمانی، بیمارستانی، صنعتی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بست لوله آتش نشانی کلویس ( رکابی )- CCH

 

Clevis Hanger بست لوله آتش نشانی قابل تنظیم با باربری بالا که طراحی این نوع بست لوله مطابق با استانداردهای NFPA می‌باشد. اتصال این بست با سازه ساپورت به‌ وسیله دو مهره می‌باشد که مهره پایین برای تنظیم خط لوله به سطح مورد نیاز استفاده می‌شود و مهره بالایی برای جلوگیری از شل شدن در اثر لرزش استفاده می‌شود. در طراحی این بست لوله آزادی حرکت در راستای افقی و رگلاژ عمودی نیز دیده شده است. این نوع بست لوله برای لوله‌های آتش نشانی و اطفای حریق برای تجهیزات ساختمانی، صنعتی و بیمارستانی و .... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : لینکران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی