تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

انواع عایق کاری و مزایای آن

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹ ق.ظ

انواع عایق کاری و مزایای آن

انواع عایق کاری

گستره وسیعی از مواد عایق کاری، سطوح و تجهیزات برای استفاده در سیستم های مکانیکی وجود دارند. به دلیل تغییرات مداوم محصولات موجود، ساخت و گسترش محصولات جدید و حذف گروهی از محصولات، این فهرست به طور مداوم در حال تغییر است.

• عایق های سلولی (Cellular Insulation)

عایق های سلولی از سلول های کوچک مجزایی ساخته شده است که یا به هم مرتبط هستند یا از هم مجزا هستند و یک ساختار سلولی را تشکیل می دهند. شیشه، پلاستیک و لاستیک می توانند پایه این ساختار باشند و بازه وسیعی از عوامل کف کننده می توانند مورد استفاده قرار گی رند. عایق های سلولی معمولاً تحت عنوان سلول باز (که سلول های آن به هم مرتبط هستند) یا سلول بسته (که هر سلول آن از سلول دیگر مجزاست) دسته بندی می شوند. عموماً، موادی که بیش از %90 سلول بسته دارند در گروه مواد سلول بسته قرار می گیرند.

• عایق های فیبری

عایق های فیبری از فیبرهای کوچک و با قطر کم ساخته شده اند که به خوبی فاصله هوایی را حفظ می کنند. فیبرها ممکن است ارگانیک یا   غیرارگانیک باشند و معمولاً (اما نه همیشه) توسط یک ماده زمینه ای به هم متصل شده اند. فیبرهای غیرارگانیک متداول شامل شیشه، پشم سنگ، پشم سرباره و سیلیکات آلومینا هستند. عایق های فیبری تحت عنوان عایق های با پایه پشم یا پایه نسج دسته بندی می شوند. عایق های پایه نسج از فیبرها و نخ های بافته شده یا بافته نشده ساخته شده اند. فیبرها یا نخ ها ممکن است ارگانیک یا غیرارگانیک باشند.

• عایق های بازتابنده

عایق بازتابنده و راهکارهای دیگری به منظور کاهش اثر پرتوهای دارای طول موج بلند و کاهش انتقال حرارت به/ از سطوح ساخته شده اند. برخی لز سیستم های عایق کاری بازتابنده شامل چند لایه موازی نازک فویل هستند که هدایت گرمایی انتقالی را کاهش می دهند.

معمولاً ترکیب این غلاف ها و سطوح با سایر مواد و مصالح عایق کاری مورد استفاده قرار می گیرند. ماده دیگری که گاهاً به عنوان عایق برای   لوله ها، کانال ها و مخازن مورد استفاده قرار می گیرد پوشش هایی از جنس رنگ هستند. این رنگ ها به شکل جامع و کامل مورد بررسی و آزمایش قرار نگرفته اند و نیازمند تحقیقات بیشتری جهت بررسی عملکرد می باشند.

 

مزایای عایق کاری با عایق الاستومری لینکران

یک سیستم عایق الاستومری که به درستی  نصب شده باشد، دارای مزایای آنی و طولانی مدت است.

عایق الاستومری

عایق کاری صوتی و حرارتی برودتی ، علی الخصوص با عایق الاستومری از افراد، تجهیزات و سیستم های شما حفاظت کرده و هزینه ها به میزان چشم گیری کاهش می دهد.

  • کاهش هزینه های انرژی
  • جلوگیری از تقطیر رطوبت
  • کاهش ظرفیت و اندازه تجهیزات مکانیکی
  • افزایش ضریب عملکرد
  • کاهش انتشار آلاینده ها
  • ایمنی و محافظت از افراد
  • عملکرد صوتی (کاهش میزان نویز)
  • حداکثر بازگشت سرمایه
  • ایجاد ظاهر بهتر
  • محافظت در برابر حریق
  • صرفه جویی در مصرف انرژی

طراحی و نصب دقیق و مناسب عایق حرارتی برودتی به سرعت نیاز به انرژی را کاهش می دهد. و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. عایق الاستومری می تواند در لوله ها و سطوح گرم، اتلاف گرما را تا %95 کاهش یابد. که متقابلا با کاهش اتلاف گرما، هزینه های انرژی به شدت کاهش پیدا میکند.

همچنین عایق الاستومری سبب حفاظت از محیط زیست می شود. مقادیر بسیار زیادی انرژی از شیرآلات و لوله های بدون عایق حرارتی و برودتی یا عایق معیوب تلف می شود.

 

منبع : سازه پایدار الهیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی