تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

تاریخچه پشم سنگ

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۵۷ ب.ظ

تاریخچه پشم سنگ

اولین کارخانه تولید الیاف مصنوعی در جهان در سال 1840 در شهر ولز به منظور تولید پشم سرباره ساخته شد. تا سال ها این روند رشد و ترقی کمی داشته است تا اینکه در سال 1890 با توجه به نیاز جامعه، در مقیاس وسیع تولید پشم سنگ و پشم سرباره در اروپا و ایالات متحده شروع گردید. با مرور زمان و تحولات جهانی در اوایل قرن بیستم این تولیدات فزونی یافتند. با این وجود تولیدات در دهه 1930 به طور وسیع آغاز گردید. استفاده از الیاف معدنی مصنوعی به طور فزاینده به دلیل اهمیت در کاهش هزینه های انرژی و یافتن ماده ای که بتواند به طور ایمن جایگزین آزبست شود افزایش یافت. شرایط تولید در کارخانجات اولیه پشم معدنی خیلی ابتدایی بود، خصوصا این کارخانجاتی که قبل از 1950 کار می کردند. مواد خام مختلفی به کار می رفت به ویژه در صنایع پشم سرباره. روش های ساخت محصول به طور کلی دستی بود، محصولات خیلی ساده بودند و میزان تولید در مراحل اولیه خیلی کم بود. کم کم درجه مکانیزاسیون با پیشرفت فناوری به همراه کاهش تدریجی حمل و نقل دستی افزایش یافت. همراه با تنوع محصولات، میزان تولید نیز افزایش یافت.

فرآیند تولید پشم سنگ

فرآیند تولید مستلزم ترکیب سه جزء اساسی است که عبارتند از:

  • ذوب مواد اولیه در کوره
  • تشکیل الیاف و جمع آوری آن
  • تشکیل محصول نهایی

گام اول در فرآیند تولیدی، ذوب مواد معدنی است. مواد خام داخل کوره قرار می گیرد تا دمای 1000 تا 1600 درجه سانتی گراد حرارت می بیند. بعد از آن مواد مذاب از کوره خارج شده و برای تشکیل الیاف به داخل وسایل الیاف ساز ریخته می شود. روش های لیف سازی از کارخانه ای به کارخانه دیگر فرق می کند و به واسطه پیشرفت های فناوری تغییراتی یافته اند. اصولا سه روش الیاف سازی شامل کشیدن مکانیکی، دمیدن با گازهای داغ و سانتریفیوژ کردن است. در صنایع گاهی اوقات ترکیبی از این سه روش یعنی کشیدن دمیدن، سانتریفیوژ کردن دمیدن مورد استفاده قرار می گیرد. پس از اینکه این فرآیندها صورت گرفت، الیاف جمع آوری می شود و بسته به محصول دلخواه، عوامل شیمیایی مختلفی برای شکل دادن فوری الیاف به کار می روند. در بیشتر موارد رزین و روغن برای متراکم نمودن الیاف مورد استفاده قرار می گیرد. به واسطه سانتریفیوژ کردن یا دمیدن یا ترکیبی از هر دو قطرهای متفاوت تشکیل می شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی