تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

جاذب های متخلخل و ویژگی های آن

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۱۳ ق.ظ

جاذب های متخلخل و ویژگی های آن

جاذب های تشدید کننده

پانل های تشدید کننده “هلم هولتز” و سایر جاذب های تشدیدکننده با میرایی یک موج صوتی در حین انعکاس آن کار می کنند.

برخلاف جاذب های متخلخل ، جاذب های تشدید کننده در فرکانس های متوسط بیشترین تأثیر را دارند و جذب آنها همیشه در یک محدوده فرکانس باریک است.

 

میرایی

میرایی به معنای کاهش رزونانس در اتاق، با جذب یا تغییر مسیر (بازتاب یا پخش) است.
جذب باعث کاهش سطح کلی صوت می شود ، در حالی که تغییر مسیر باعث می شود صوت ناخواسته با کاهش انسجام، بی ضرر یا حتی مفید شود. میرایی می تواند تشدید صوتی در هوا، تشدید مکانیکی در ساختار اتاق یا اشیاء موجود در اتاق را کاهش دهد.

 

جدا سازی

جدا سازی یک منبع صوتی و هر نوع توده مجاور، مانع ایجاد مسیر مستقیم برای انتقال صوت می شود.
جدا سازی دیوارها شامل استفاده از گیرنده های انعطاف پذیر یا پدهای میراگر صوت است.

 

مسافت

چگالی انرژی امواج صوتی با فاصله گرفتن از یکدیگر کاهش می یابند، به طوری که افزایش فاصله بین گیرنده و منبع صوت باعث می شود شدت صوت در گیرنده به تدریج کمتر شود.

در یک معادله سه بعدی عادی، با توجه به نقطه منبع صوتی و نقطه گیرنده صوتی، شدت امواج صوتی با توجه به مربع معکوس فاصله کاهش می یابد.

 

جرم

افزودن مواد متراکم برای جلوگیری از خروج امواج صوتی از دیواره منبع صوتی، سقف یا کف. استفاده از وینیل، دیوار گچی، عایق صوتی، تخته سه لا، MDF، بتن یا لاستیک.

تراکم های مختلف در مواد عایق صوتی باعث کاهش صوت در محدوده فرکانس های مختلف می شود. استفاده از چند لایه مواد برای موفقیت در بسیاری از موارد ضروری است.

 

بازتاب

وقتی امواج صوتی به موانع برخورد می کنند، بازتاب آن صوت به وضعیت و شکل سطحی که به آن برخورد کرده است بستگی دارد.

برخورد صوت با سطح بتن انعکاس بسیار متفاوتی نسبت به برخورد صوت به محیطی نرمتر مانند فایبرگلاس خواهد داشت. در محیط های باز مانند بزرگراه ها، اغلب از خاکریزها یا دیواره های قوس دار برای بازتاب صوت به سمت بالا و آسمان استفاده می شود.

 

انتشار

اگر انعکاس از یک سطح صاف و سخت به طور خاص باعث بروز مشکلات شود، می توان از پخش کننده های صوتی بر روی سطح مذکور استفاده کرد که صوت را از همه جهات پراکنده خواهد کرد. این کار برای از بین بردن نقاط به دام اندازنده سر و صدا در یک اتاق موثر است.

 

حذف نویز

مولدهای حذف نویز برای کنترل فعال نویز، ابتکار نسبتاً جدیدی هستند. از میکروفون برای گرفتن صدا استفاده می شود و پس از آن صوت مذکور توسط رایانه تجزیه و تحلیل می شود.

سپس، امواج صوتی با قطبیت مخالف (فاز ۱۸۰ درجه در تمام فرکانس ها) از طریق یک بلندگو خارج می شوند،که باعث تداخل در موج صوتی اولیه شده و آن را از بین می برند.

 

منبع : گروه صنعتی لینکران  linkran.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی