تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

بهترین عایق الاستومری ایرانی

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۲۱ ب.ظ

بهترین عایق الاستومری

سلام و وقت بخیر خدمت خوانندگان و همراهان وبلاگ تأسیسات نظری

امروز با توجه به درخواست دوستانی که درباره کیفیت عایق های الاستومری موجود در بازار از من سوال نموده بودند. قصد دارم تا درباره بهترین عایق الاستومری که در داخل کشور تولید می شود. و از قیمت مناسبی نسبت به دیگر رقبا برخوردار است. صحبت نمایم.

گروه صنعتی لینکران یکی از شرکتهای ایرانی است. که خوشبختانه با وضعیت اقتصادی موجود در کشور توانسته است. با پشتکار و همت و اعتماد به تجربه و دانش مهندسین داخل کشور به تولید ملی دست یابد. و عایق الاستومری با کیفیت و با قیمت مناسب روانه بازار نماید. پس از نظر من و تعدادی از دوستان فنی بهترین عایق الاستومری ایرانی با اختلاف زیاد تولید شرکت سازه پایدار الهیه می باشد.

 

عایق چیست؟

عایق الاستومری که نوع خاصى از عایق هاى ساخته شده از ترکیبات پلیمرى الاستومریک هستند. که بر اساس خواص شیمیایى و مشخصه هاى فیزیکى در خلال روند تولید به عنوان عایق هاى حرارتى- برودتى، صوتى و … مورد استفاده قرار مى گیرند.

یک فوم الاستومری ماده ای است که خواص الاستیکی یا شبه لاستیکی از خود نشان دهد. از آنجا که انواع بسیار متنوعی از مواد الاستومریک وجود دارد، آگاهی در مورد نحوه ی کاربرد به منظور تشخیص بهترین ماده برای هر منظور خاص نقشی حیاتی دارد.

 

تاریخچه عایق الاستومری

عایق الاستومریک در دهه 1950 گسترش یافت. معرفی آن و سایر مواد پایه پلیمری به عنوان مهم ترین جابجایی صنعتی از مواد طبیعی نظیر چوب پنبه به مواد سنتتیک و شیمیایی تلقی می شود.

استفاده از عایق حرارتی برودتی الاستومریک به سرعت در سطح جهان عمومیت پیدا کرد . یکی از دلایل اولیه این رشد سریع نیاز به انواع سدهای رطوبتی ( مانند عایق رطوبتی ) برای جلوگیری از نفوذ رطوبت بود. در دسترس بودن عایق حرارتی برودتی الاستومری به اشکال مختلف (عایق رولی، ورقه ای و لوله ای) افزایش یافت، بنابراین جنبه استفاده همگانی از این عایق ها بخصوص در موارد لوله کشی و کانال کشی  سیستم های تبرید گسترش یافت. عایق الاستومری جایگزین ساده تری به جای سایر مواد و مصالح انواع عایق حرارتی برودتی دیگر  بودند زیرا می توانستند به شکلی مطمئن به گستره وسیعی از سطوح متصل شوند، نصبشان راحت بود و عملکردشان بر اثر رطوبت یا پارگی های مختصر مختل نمی شد.

 

به دلیل آگاهی از تأثیر آنها بر افزایش کیفیت هوای داخلی (IAQ)، تقاضا برای فوم الاستومریک طی فقط 2 دهه به شدت افزایش یافت. از آنجا که فوم الاستومریک فاقد فرمالدیید یا فیبر بود و حاوی مقادیر بسیار کمی ترکیبات آلی فرار (VOC) بود، به شدت مورد تأیید طرفداران محیط زیست و کیفیت هوا قرار گرفت. به دلیل عدم تولید ذرات، سطح صاف و مقاومت رطوبتی، فوم الاستومری باعث رشد کپک نمی شود. چون کپک از مخرب ترین و مشکل ساز ترین موارد برای عایق حرارتی برودتی و سایر عایق ها محسوب می شود.

پروسه تولید عایق الاستومری لینکران

سه جزء اصلی در ساخت عایق فوم سلول بسته الاستومریک شرکت سازه پایدار الهیه مورد استفاده قرار می گیرند:

  • مخلوط لاستیک سنتتیک، که عموماً لاستیک نیتریل بوتادین (NBR) و/یا دی ان مونومر اتیلن- پروپیلن (EPDM) است.
  • پلی وینیل کلراید (PVC)
  • یک عامل شیمیایی کف کننده

پروسه ساخت عایق الاستومری به شکل زیر انجام میپذیرد:

در کارخانه تولید عایق الاستومری لینکران این اجزا که در بالا ذکر شد، در یک میکسر بزرگ که معمولاً 500 پوند یا بیشتر وزن دارد با هم ادغام می شوند.

سپس مخلوط وارد دستگاه اکسترودر می شود تا به شکلی که معمولاً لوله ای یا ورق مسطح است درآید.

بعد از این مرحله در یک کوره تا دمای مشخصی گرم می شود، این پروسه سبب می شود تا عامل شیمیایی کف کننده از جامد به گاز تبدیل شود.

زمانی که این اتفاق رخ می دهد، هزاران سلول هوایی کوچک شکل می گیرند. سپس محصول به آرامی خنک می شود تا اطمینان حاصل گردد که این سلول ها نشکسته و سالم باقی بمانند و ساختار ماده سلول بسته را حفظ کنند.

سپس محصول نهایی به اندازه های لازم برش خورده و بسته بندی می شود.

فوم الاستومریک بدون استفاده از کلروفلوروکربن (CFC) و هیدروکلروفلوروکربن (HFC) ساخته می شوند، بنابراین به محیط زیست آسیبی نمی رسانند. که در ادامه مفصلا در مورد زیست محیطی بودن عایق الاستومری صحبت خواهیم کرد.

 

منبع : سازه پایدار الهیه Sazehpaidar.com

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی