تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

کاربرد عایق الاستومری ایرانی

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۴:۲۹ ب.ظ

کاربرد عایق الاستومری ایرانی

در ادامه مبحث قبلی درباره عایق های الاستومری قصد داریم تا کاربرد عایق الاستومری ایرانی را نیز بررسی نماییم. بدین منظور به سراغ سایت سازه پایدار الهیه رفتم تا از مقالات علمی آن استفاده نمایم.

کاربردهای معمول

عایق الاستومری سلول بسته از زمان اختراعش در سال 1954 به شکلی موفقیت آمیز به عنوان عایق لوله مورد استفاده قرار گرفته است. عایق الاستومری در گستره وسیعی از اشکال و ضخامت ها وجود دارد. عایق الاستومری می تواند به سادگی برای پوشش اطراف انواع تجهیزات برش کاری شود، از لوله های معمولی گرفته تا چیلرهای صنعتی بزرگ. فوم الاستومری سلول بسته متنوعی وجود دارد. که دارای تمامی کدها و استانداردهای مورد نیاز، مقاوم در برابر حریق و ضد صدا بوده و استانداردهای عملکردی لازم برای گستره وسیعی از کاربردها را دارا می باشند. که شامل موارد زیر است:

  • لوله های سیستم تبرید، خطوط آب سرد و گرم و لوله های آب سرد چیلر
  • اجزای سیستم های تهویه مطبوع (HVAC)
  • سیستم های کانال کشی در فضاهای بسته یا باز
  • چیلرها
  • سیستم های مکانیکی در صنایع، صنایع داروسازی، صنایع دریایی و کشتی سازی و زیردریایی
  • تأسیسات خورشیدی

طی سالیان اخیر، پیشرفت های زیادی در زمینه تولید مواد اولیه عایق الاستومری (فوم الاستومریک) صورت گرفته که آن را برای مصارف خاص و سفارشی مناسب ساخته است.

پیشرفت عایق الاستومری در ایران

برخی از پیشرفت های عایق حرارتی برودتی و عایق صوتی الاستومری شامل موارد زیر است:

  • تولید فوم های غیر هالوژنی مناسب برای پوشش فولاد زنگ ناپذیر در دماهای بالا (تا 250 درجه فارنهایت)
  • فوم های دما بالا برای کار در دمای تا 300 درجه فارنهایت
  • وجود رنگ های متنوع که هزینه های مرتبط بر پرایمر و نقاشی در فضاهای بسته را کم می کند.
  • محصولات لمینت شده برای فضای باز یعنی جایی که عایق در معرض تابش اشعه UV، هوای آزاد و صدمات فیزیکی قرار دارد.

احتمالاً یکی از مهمترین مزایای فوم الاستومری پیشرفت جدید آن به منظور امکان استفاده از مواد آنتی میکروبیال در ترکیب آن می باشد.

منبع : سازه پایدار الهیه sazehpaidar.com

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی