تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

انواع عایق رولی الاستومری کدام است و دسته بندی های عایق رولی را نام ببرید.

در پست قبل درباره ویژگی ها و کاربرد عایق رولی الاستومری توضیح داده شد و در اینجا به بررسی انواع عایق رولی الاستومری و دسته بندی های آن می پردازیم. و امیدواریم که برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع گردد.

 

عایق الاستومری رولی یا ورقه ای

عایق الاستومری رولی یکی از انواع عایق های الاستومری می باشد که با توجه به شرایط آب و هوا و سایت پروژه مدنظر مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی های خاص این نوع عایق رولی الاستومری مانند نصب ساده و بدون خطر و و قابلیت استفاده در فضاهای مختلف داخلی و خارجی ساختمانها سبب شده تا در مقایسه با عایق های سنتی ، بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند. عایق های رولی الاستومری با ساختار سلول بسته ای که دارند جایگزین بسیار مناسبی برای عایق های پشم شیشه هستند و یک مانع قوی دربرابر اتلاف انرژی به حساب می آید که این خود سبب بالا رفتن طول عمر بخش تأسیسات ساختمان ها نیز می شود.

عایق های الاستومری رولی به انواع زیر دسته بندی میشوند:

عایق رولی الاستومری ساده

از ویژگی های خاص عایق های رولی الاستومری ساده میتوان به وزن سبک و مقاومت خوب آن دربرابر گردوغبار و رطوبت و رشد باکتری ها و قارچ ها اشاره نمود.نصب و نگهداری این نوع عایق بسیار ساده می باشد.
جهت نصب عایق الاستومری رولی از یک نوع چسب مخصوص عایق و برای پوشاندن درزهای بین فضاها ، از درزگیر مخصوص عایق استفاده می شود.
تجهیزات جانبی عایق ها مانند چسب ها و درزگیرها همگی توسط گروه صنعتی لینکران در کارخانه تولید و روانه بازار میشود.

عایق رولی الاستومری روکش آلومینیوم

گاهی به دلیل شرایط محیطی در عایق کاری تأسیسات لازم به استفاده از عایق هایی با مقاومت بالا در برابر تغییرات جوی است. انواع عایق بدون روکش را میتوان در محیط های داخلی مصرف نمود ولی برای محیط های خارجی باید از عایق های روکش دار استفاده نمود. روکش آلومینیوم نمونه مناسبی برای مقاوم سازی عایق ها در برابر آب و هوای ناپایدار جوی می باشد که برای عایق کاری لوله کشی ها و سیستم های تبریدی و گرمایشی استفاده می شود. عایق روکش دار آلومینیومی به دوشکل ساده وپشت چسبدار ارائه میشوند.

عایق رولی الاستومری شانه تخم مرغی

عایق رولی الاستومری شانه تخم مرغی اغلب به صورت عایق صوتی در فضاهای پر ازدحام استفاده می شود. این نوع عایق به دلیل متخلخل بودن ساختار آن در کاهش آلودگی صوتی نقش مهمی را ایفا می کند و میزان سروصدا را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد. این نوع عایق رولی الاستومری در دو نوع ساده و موجدار و به دو شکل چسبدار و بدون چسب تولید می گردند.
گروه صنعتی لینکران تولیدکننده و تأمین کننده انواع عایق رولی الاستومری شانه تخم مرغی با عنوان عایق صوتی می باشد.

عایق رولی الاستومری پروتکت بلک

عایق الاستومری روکش شده با پروتکت بلک نوعی از عایق حرارتی با ساختار غیر متخلخل می باشد. عایق رولی الاستومری پروتکت بلک برای عایق کاری حرارتی سیستم های تهویه مطبوع و ایزوله نمودن سطوح با رطوبت و آلودگی بالا استفاده می شود.

عایق رولی الاستومری پشت چسب دار

استفاده از عایق های پشت چسب دار در مقابل عایق های سنتی سبب صرفه جویی در وقت می شود و همچنین هزینه های عملیات عایق کاری را کاهش می دهد. چرا که نصب انواع عایق سنتی به غیر از ایجاد آلرژی، پروسه ی زمان بری در صنعت ساختمان می باشد.

عایق رولی الاستومری INSPIRE

به جهت حفظ زیبایی و افزایش خواص مکانیکی محصول در قیاس با تولیدات عادی، نمونه رنگی فوم های الاستومری سلول بسته رنگی بر پایه NBR/PVC برای اولین بار در کشور توسط گروه صنعتی لینکران تولید شده و به تولید انبوه رسیده است.

و با توجه به تمام توضیحات این پست و پست قبل و طبق تحقیقات میدانی بنده و همکاران به این نتیجه رسیدیم که بهترین عایق رولی الاستومری که تولید ملی هم باشد را میتوان از شرکت صنعتی و تأسیساتی سازه پایدار الهیه تهیه نمود. این شرکت تأمین کننده مصالح نوین صنعت و ساختمان با برند لینکران می باشد.

 

منبع : گروه صنعتی لینکران linkran.com

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی