تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

ساپورت رایزر چیست؟

يكشنبه, ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۳۸ ب.ظ

ساپورت رایزر چیست؟

سلام و وقت بخیر خدمت خوانندگان محترم وبلاگ

امروز درباره یکی از محصولات مرتبط با سیستم ساپورت تأسیسات صحبت میکنیم که در بخش لوله کشی تأسیسات بسیار کاربردی می باشد.

ساپورت رایزر نام محصول مورد نظر است که در این بخش به بررسی کاربرد آن و بارهای دینامیکی ناشی از حرکت لوله ها و سیالات و در پی آن استفاده از ساپورت رایزر جهت مهار بارها می پردازیم.

نکته مهم در اجرای ساپورت رایزر

نکته مهم در اجرای سیستم ساپورت تأسیسات رایزر این است که کنترل نیروی ثقلی تأسیسات به وسیله اصطکاک میان تأسیسات و اتصالات نگهدارنده آن شکل میگیرد. از این رو استفاده از اتصال نگهدارنده با نام ساپورت رایزر مناسب مانند انواع بست لوله رایزری بسیار مهم می باشد.

 

نکته مهم در طراحی ساپورت رایزر

در طراحی انواع ساپورت رایزر نکات مهمی وجود دارد که جهت صحت کار رعایت آن ها الزامی است. از عوامل مؤثر در طراحی ساپورت ، طریقه نصب ساپورت تأسیسات به سازه رایزر می باشد.

برخی رایزرها در مجاورت دیوار قرار دارند. بهترین راه نصب ساپورت به این نوع رایزر سیستم انکراژ است.

در برخی رایزرها که نوعشان متفاوت است . نمیتوان از انکربولت جهت اتصال استفاده نمود.در اینگونه موارد در سیستم ساپورت تأسیسات مدولار ، روش های متفاوتی ارائه شده است که از جمله آن میتوان به شاسی کشی فولادی و استفاده از اتصالات پیچ و مهره اشاره نمود.

طراحی ساپورت در کلاس طراحی استاتیکی و دینامیکی

هدف اصلی در ساپورت های استاتیکی ، مهار بار ثقلی سیستم ساپورت می باشد. به این دلیل که جهت حرکت تأسیسات عمودی است. نیروی اصطکاک بین تجهیز و اتصال نگهدارنده وظیفه مهار بار ثقلی را برعهده دارند.
در کلاس طراحی دینامیکی، علاوه بر مهار بار ثقلی،مهار بارهای جانبی ناشی از زلزله نیز از معیارهای طراحی می باشد.

بارهای دینامیکی وارد شده به سیستم ساپورت در رایزرها منابع مختلفی مانند حرکت نسبی لوله ها و حرکت سیال دارند:

 

بارهای دینامیکی ناشی از حرکت نسبی لوله‌ها و حرکت سیال

جهت مهار حرکت های طولی لوله بر اثر انبساط و انقباض، بایستی از فیکس پوینت ها و اکسپنشن جوینت ها استفاده شود که این امر نیاز به اجرای سیستم ساپورت مخصوص برای مهار بارهای دینامیکی می باشد.

در بخش حرکت سیال نیز از آنجا که در رایزرها، لوله هایی جهت تغذیه خطوط وجود دارند، سایز تأسیسات از تأسیسات افقی بالاتر و همچنین بارهای دینامیکی در این مدل لوله ها نیاز به مهاربند و سیستم ساپورت خاص خود است.

 

طبق تحقیقات بنده و همکاران ساپورت رایزر تولید گروه صنعتی لینکران یکی از بهترین ها در ایران می باشد که مدیران پروژه و کارفرمایان میتوانند جهت خرید ساپورت رایزر به این شرکت مراجعه نماید.

 

منبع : گروه صنعتی لینکران linkran.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی