تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

راهنمای انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی برای تجهیزات HVAC

در این مقاله سعی بر آن است که بصورت تخصصی لزوم استفاده از تجهیزاتی نوین در صنعت از جمله سیستم لرزه گیر صنعتی را مورد بررسی دقیق و جزء به جزء قرار دهیم.

به عنوان مقدمه همانطور که از قبل می دانید، صنعت گروهی از فعالیتهایی است که با استفاده از منابعی که در دست دارد مانند نیروی انسانی ، مواد ، سرمایه ، تکنولوژی ، ... خدماتی را ارائه می دهد. به همین دلیل نوآوری و پویایی از مهمترین وییگی های صنعت می باشد.اگر فعالیت های مربوط به اقتصاد را که با مفاهیمی همچون تولید و عرضه خدمات با استفاده از تجهیزات ساخت بشر در ارتباط هستند را به صورت کل تصور نماییم. صنعت ، زیرمجموعه ای از کل این مجموعه می باشد که فعالیت های مشابه هم دارند.در ادامه به بررسی نمونه هایی از تجهیزات مورد استفاده در صنعت مانند پمپ ، فن کوئل ، چیلر و کمپرسور و چگونگی کاربرد سیستم لرزه‌ گیر صنعتی در این تجهیزات صحبت خواهیم کرد.

 

لرزش مکانیکی و سر و صدای ناشی از لرزش از عوامل اصلی نارضایتی ساکنین ساختمان های مدرن است. لرزش توسط حرکات رفت و برگشتی یا دوار درون تجهیزات ایجاد می شود. همه ی تجهیزات رفت و برگشتی یا دوار بایستی در مقابل انتقال لرزش به سازه ایزوله شوند تا انتقال لرزش به سازه به حداقل برسد.
از این رو واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی لینکران در آزمایشگاه های تخصصی خود روزانه در تلاش است تا بر اساس استانداردهای موجود و تستها و آزمایشهای مختلف ، با تولید انواع لرزه گیر صنعتی به پیشرفت صنعت کشور کمک کند.

 

اصول انواع لرزه گیر صنعتی و کنترل لرزش

مشکل لرزش

فشردگی لرزه گیر که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است بر اساس داده های منتشر شده در هند بوک ASHRAE سال 2015 است. نوع لرزه گیر توصیه شده، نوع فونداسیون و حداقل فشردگی استاتیکی محاسبه شده و توصیه های قابل اعتمادی برای نصب تجهیزات HVAC هستند. مشاوره و راهنمایی های متخصصین این حوزه نیز می تواند برای حل مشکل لرزش بسیار کارآمد باشد .

تجربیات مهندسی

کدها و استانداردهای ساختمانی بطور مداوم بر اساس نیازهای مهم حفاظت در برابر لرزش، باد و انفجار به روز می شوند. پیشنهاد می شود که به منظور دستیابی به بهترین نتیجه در ساختمانها ، متناسب با شرایط ساختمان از لرزه گیرهای خاص استفاده گردد. متخصصین گروه صنعتی لینکران همه روزه پاسخگوی سؤالات شما در زمینه انتخاب انواع لرزه گیر صنعتی می باشند.

منبع : لینکران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی