تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

پروفیل فولادی گالوانیزه

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۰۳:۴۷ ب.ظ

فولاد از مهم ترین مصالح ساختمانی است.  مشخصات مهم فولاد که آن را نسبت به سایر مصالح ساختمانی ممتاز ساخته است مقاومت زیاد، شکل پذیری و یکسان بودن مقاومت آن در فشار و کشش می باشد.در این مقاله قصد دارم شما را با پروسه تولید پروفیل فولادی گالوانیزه تولیدی یکی از شرکت های ایرانی به نام فن آوران نصب تأسیسات پارسیان با برند لینکران آشنا کنم.

 

پروفیل های تولید شده در صنعت بر حسب متریال، سطح مقطع و وزن مخصوص آن شامل موارد زیر است:

  • پروفیل های سبک که شامل آلومینیوم و آلیاژهای آن می شود.
  • پروفیل های نیمه سنگین که شامل مقاطع ساخته شده از فولاد کربنی می باشد.
  • پروفیل های سنگین که از طریق نورد گرم تولید شده و شامل مقاطع با وزن مخصوص بیشتر می باشد.
     

    پروسه تولید پروفیل گالوانیزه

    تولید پروفیل های نیمه سنگین با استفاده از سردکاری مزایای زیادی نسبت به گرم کاری دارد. در سردکاری ابعاد قطعه تولید شده بسیار دقیق تر از گرم کاری بوده و اختلاف نامحسوسی میان قطعه طراحی شده و تولید شده وجود دارد و با توجه به تولید آن در دمای محیط نیازی به کوره و سیستم های گرمایشی ندارد. همچنین امکان تولید قطعات با ابعاد کوچکتر و ضخامت کمتر مهیا می باشد. اما پروفیل گالوانیزه گرم لینکران هم با توجه به استفاده از مجهز ترین دستگاه ها و خط تولید بسیار نوین، در تطابق قطعه طراحی شده با محصول تولیدی دقیقا مثل هم هستند.

    دستگاه پرس

    یکی از متداول ترین فرآیندهای سرد کاری، فرآیند سردکاری با استفاده از دستگاه پرس می باشد.

    دستگاه های پرس به چهار دسته دستی، مکانیکی، هیدرولیکی و پنوماتیکی تقسیم بندی می شوند.

    یکی از مهم ترین اجزای یک دستگاه پرس که نوع فرم از قیبل خم کاری و برش وکشش را انجام می دهد و محصول نهایی مارا مشخص می­کند قالب نامیده می­ شود.

    قالب ها بستگی به نوع فرایند و محصول از اجزای مختلفی برخوردار می­ باشند که از مهمترین اجزا دراین دستگاه ها سنبه و ماتریس هستند که سنبه در قسمت بالا و ماتریس در قسمت پایین قرار می گیرد.

    دستگاهای پرس وسیله ای هستند که به واسطه آنها می توان عملیات های کشش، برش، خمکاری و شکل دهی را انجام داد.

    ضمنا عملیات سوراخکاری، شیار زنی، پولک زنی و … از دیگر امکانات دستگاه پرس می باشد.

    در ادامه در ارتباط با پوشش پروفیل فولادی صحبت می شود:

    گالوانیزاسیون

    تولید پروفیل فولادی گالوانیزه یا گالوانیزه کردن یک فرایند شیمیایی، الکتریکی یا مکانیکی است. در طی گالوانیزه کردن، آن پوشش محافظ از جنس روی به فولاد یا آهن اضافه می گردد تا از زنگ زدن فولاد و یا آهن جلوگیری شود. رایج ترین روش تولید پروفیل فولادی گالوانیزه و گالوانیزه کردن،تولید پروفیل فولادی گالوانیزه به روش گرم ، Hot-Dip Galvanization  است که در آن اصطلاحا قطعات در حمام روی مذاب شده غرق می شوند.

    عملکرد محافظتی :

    گالوانیزاسیون، آهن یا فولاد زیرین را از طریق روش های زیر محافظت می کند:

    پوشش روی، تا زمانی که دست نخورده و سالم باشد، از خوردگی فولاد یا آهن زیرین جلوگیری می کند.

    برای نتایج بهتر، استفاده از کرومات روی نیز به عنوان یک فرآیند صنعتی توصیه می گردد.

    حتی در صورتی که فلز پایه در معرض خوردگی قرار گیرد، عملکرد محافظتی می تواند ادامه یابد تا زمانی که تمام روی در آن ناحیه از بین برود.



    منبع : فن تاپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی