تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

تأسیسات نظری

محصولات تأسیسات ساختمانی و فنی ایرانی ( عایق الاستومری ، لرزه گیر ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، انکربولت ، پروفیل گالوانیزه )

در حوزه فنی و ساختمان سازی ، بخش تأسیسات از بخش های کلیدی و اساسی می باشد. آسایش و رفاه اعضای یک ساختمان به عملکرد صحیح سیستم های تأسیساتی برمی گردد. این سیستم ها شامل انواع تأسیسات سازه ای، فنی، بهداشتی، حرارتی و برودتی می شود.
از این رو در این وبلاگ به بررسی انواع محصولات نوین و قدیمی صنعت و ساختمان مانند عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، پروفیل گالوانیزه ، راد گالوانیزه ، انکر بولت ، فلنج کانال و سیستم لرزه گیر و ... می پردازیم.

کاربرد عایق سلول بسته انعطاف پذیر و پلی الفین

شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۳۴ ب.ظ

کاربرد عایق سلول بسته انعطاف پذیر و پلی الفین

بازارهای اصلی این محصولات عبارتند. از:
تبرید، تهویه مطبوع و لوله کشی، پیشگیری از تراکم و تقطیر، صرفه جویی در مصرف انرژی، بهبود عملکرد تجهیزات، صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از یخ زدگی، کاهش صدا و محافظت از افراد. انرژی ذخیره شده می تواند بهره وری عملیاتی تجهیزات را بهبود بخشد.
محصولات عایق سلول بسته انعطاف پذیر برای جلوگیری از تراکم و تقطیر (حفظ دمای سطح خارجی عایق بالای نقطه شبنم) ایده آل هستند. ساختار سلول بسته محصول، یک بازدارنده ذاتی بخار رطوبت و یک مانع حرارتی عالی در بیشتر کاربردها است. بدون اینکه نیازی به لایه اضافی برای ممانعت از نفوذ بخار رطوبت داشته باشد. اما برای کاربردهایی که ممکن است. در دوره های طولانی مدت در معرض رطوبت بالا قرار بگیرند. ممکن است به یک مانع اضافی بخار آب نیاز باشد.
عوامل کلیدی در تعیین ضخامت مناسب عایق برای جلوگیری از تراکم و تقطیر، اندازه لوله، دمای کار، دمای محیط، سرعت باد، میزان تابش و رطوبت نسبی محیط است.
محصولات عایق الاستومریک به دلیل انعطاف پذیری مناسب و تنش کم، برای کاربردهای تهویه مطبوع و برودتی مناسب هستند. در هنگام چرخه های انبساط و انقباض مداوم سیستم، به طور کامل روی درزها قرار می گیرند. و توانایی مهر و موم کردن کامل سیستم از نفوذ هوا دلیل اصلی دیگری است. که از این محصولات در این کاربرد استفاده می شود. عایق الاستومریک با موفقیت در سیستم های گرمایش (با آب گرم) نیز استفاده می شود.
عایق پلی الفین برای کاربردهایی که بین سرما و گرما چرخه مداوم ندارند. بسیار مناسب است. هزینه کم محصول و سهولت نصب نیز از دلایلی است. که این محصولات به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.
از محصولات عایق سلول بسته انعطاف پذیر برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها نیز استفاده می شود. در این کاربرد توجه به این نکته مهم است. که عایق کاری مدت زمان قبل از انجماد را طولانی خواهد کرد. با این حال، جایی که جریان مایع وجود ندارد .و هنگامی که درجه حرارت برای مدت طولانی به اندازه کافی سرد است. انجماد رخ خواهد داد.
محصولات عایق سلول بسته انعطاف پذیر در طیف گسترده ای از اندازه ها، متناسب با کاربردهای لوله ای، در دسترس هستند. لوله های با قطر بزرگ تر را می توان توسط عایق رولی عایق کرد. در این شرایط، رول باید به اندازه مناسب برش داده شود. تا متناسب با قطر لوله باشد. ورق باید فقط در امتداد درز چسب زده شود. و در دو انتها به لوله بچسبد. در کاربردهای خاص، ممکن است. ضخامت عایق بیش از 1” باشد. در این موارد، می توان از غلاف فلزی برای بدست آوردن نتایج مورد نیاز استفاده کرد.

 

منبع : گروه صنعتی لینکران linkran.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی